اجلاس بین‌المللی شهرهای دوستدار کودک در اصفهان برگزار شود

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور از رئیس دفتر یونیسف در ایران درخواست کرد: میزبانی اولین اجلاس بین‌المللی شهرهای دوستدار کودک به اصفهان اهدا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم ساکی صبح امروز _سه شنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۹_ در آئین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان علی رغم شرایط کرونا، زمان بندی تحقق شهر دوستدار کودک را به خوبی رعایت کرد؛ کسب این نشان حاصل یکی از بهترین هم‌افزایی‌هایی بود که در کشور رخ داد. در واقع تعامل شهرداری اصفهان، یونیسف و بخش‌های مختلف وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه باعث شد تا این اقدام به بهترین نحو پیش برود.

وی افزود: استانداردهای شهر دوستدار کودک از تجارب شهرهای دنیا جمع شده است اما از رئیس دفتر یونیسف در ایران که خود اهل هند و یکی از کشورهای شرقی است می‌خواهم که در این سازمان سازوکاری اتخاذ شود تا به استانداردهای شهر دوستدار کودک عمق بخشیده و مؤلفه‌های هنر و فرهنگ اصفهان نیز به این استانداردها کمک کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور تصریح کرد: به نمایندگی از شهردار اصفهان پیشنهاد می‌کنم که با رسیدن این شهر به سطح شهر دوستدار کودک، میزبانی اولین اجلاس بین‌المللی شهرهای دوستدار کودک به اصفهان اهدا شده و درخواست می‌کنیم که این رویداد در برنامه‌های یونیسف گنجانده شود.

ساکی کسب نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک در کنار دارا بودن نشان شهر خلاق را مزیت اصفهان دانست و تصریح کرد: یونیسف حتی در موضوع مبارزه با مواد مخدر نیز می‌تواند به کشور ما کمک کند چرا که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد؛ نه تنها این سازمان بلکه نهادهای بین‌المللی دیگری در کشور هستند که توان بالایی دارند و در راستای همکاری با آنها می‌توان از ظرفیت اصفهان استفاده کرد.

وی ادامه داد: شایسته است که در آینده با همکاری شهردار اصفهان و دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در کشور سازوکار افزایش این همکاری را تدوین کنیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور تاکید کرد: اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به اصفهان آغاز یک راه است که امیدواریم در آینده به جای ۱۲ شهر نامزد دریافت این نشان، در هر استان یک شهر دوستدار کودک داشته باشیم و با راهبری اصفهان، ایران بیشترین شهر دوستدار کودک را در جهان داشته باشد.

کد خبر 472499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.