دستگیری زورگیران مسافرکش‌نما

دستگیری ۳ زورگیر مسافرکش‌نما، کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری قاتل فراری پس از قتل برادر همسر سابقش، ۷ زخمی ناشی از انفجار گاز و به دام افتادن ۴ شرور قمه به دست را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ زورگیر مسافر کش‌نما و اعتراف به ۱۲ فقره زورگیری از مسافران خبر داد.

احمد نجفی افزود: مرد جوانی به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد، از میدان آزادی به عنوان مسافر سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پراید که ۳ سرنشین داشت، شدم اما در بین راه، سرنشینان خودرو با تهدید چاقو و قمه، موبایل و کارت عابر بانکم را به همراه رمز آن از من گرفتند و بعد هم من را از خودرو بیرون انداختند و به سرعت گریختند.

وی افزود: با شکایت مرد جوان، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی از مسیر تردد خودروی متهمان موفق شدند، سواری پراید را شناسایی کنند، اما با توجه به مخدوش بودن پلاک خودرو، شناسایی مالک آن امکان پذیر نشد.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان در همان روز با استفاده از خودپردازی در شهرستان "پاکدشت" از حساب مالباخته مبالغی را سرقت کرده‌اند و احتمال اینکه سارقان ساکن این شهرستان باشند، قوت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان با چهره نگاری تصویر یکی از سارقان را که ساکن "پاکدشت" بود، شناسایی کردند، اضافه کرد: مخفیگاه متهم در این شهرستان شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه وی شدند و وی را بازداشت کردند.

نجفی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۲ فقره زورگیری به همین شیوه با همدستی ۲ نفر از دوستانش معترف و مشخص شد که یکی از همدستان متهم از افراد شرور محله و اکنون در منزل پدر بزرگش در "شهرری" مخفی شده است.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تاکنون پنج تن از مالباختگان این ۲ متهم را شناسایی و اعلام کردند این افراد از سارقان زورگیر هستند، در عملیات پلیسی دو نفر از مجرمان دستگیر شدند و با صدور قرار قانونی از مرجع قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری متهم سوم پرونده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق

پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی عملیات دقیق و هوشمندانه خبر داد.

علی ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد و در پی دریافت شکایت‌های مردمی مبنی بر تردد مشکوک تعدادی خودرو به طور شبانه در منزلی مسکونی در محدوده خیابان دولتی و جابه‌جایی تعداد فراوانی کیسه، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت، بررسی‌های اولیه نشان داد، مالک منزل مسکونی با تغییر کاربری منزلش تبدیل به کارگاه کرده بود و بسته‌هایی از غذای‌های دام و طیور از این کارگاه به بیرون توزیع می‌شود.

وی افزود: مراقبت‌های ویژه پلیسی از محل کارگاه آغاز شد تا اینکه با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند، ضمن دستگیری مالک کارگاه، ۸۲۵ کیلو پودر مکمل دام و طیور خارجی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی، ۳ دستگاه بسته بندی و لیبل‌زن، ۱۴ بسته لیبل و ۲ عدد مهر را کشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی مبنی بر تهیه کالای قاچاق اعتراف کرد، گفت: متهم در خصوص دستگاه‌های بسته‌بندی مستقر در کارگاه اظهار کرد که پودرهای مکمل را در بسته بندی‌های جدید به مرغداری‌ها و پرنده فروشی‌ها توزیع می‌کردیم.

گودرزی اضافه کرد: متهم به همراه اموال مکشوفه به پلیس امنیت اقتصادی انتقال داده شد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

دستگیری قاتل فراری پس از قتل برادر همسر سابقش

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری شخصی خبر داد که در یک درگیری و به ضرب گلوله برادر همسر سابق خود را به قتل رسانده بود.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس از وقوع یک درگیری خانوادگی منجر به تیراندازی، گروهی از مأموران به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده از سوی پلیس مشخص شد مرد جوانی به منظور ملاقات با فرزندش، به درب منزل همسر سابق خود مراجعه می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این فرد پس از حضور در حیات منزل و مشاهده برادر همسر سابق خود که اختلافات قدیمی با هم داشته‌اند، با وی درگیر و به وسیله کلت کمری یک تیر به وی شلیک کرده و متواری می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به جان باختن مجروح ۴۲ ساله در بیمارستان، افزود: مأموران با دریافت این گزارش به سرعت اقدامات اطلاعاتی را برای دستگیری قاتل متواری آغاز کرده و به فاصله کوتاهی از وقوع حادثه موفق شدند وی را دستگیر کنند.

آمویی با اشاره به اعتراف قاتل در خصوص ارتکاب جرم و تیراندازی به سمت برادر همسر سابق خود، افزود: وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم معرفی شد، حمل و نگهداری سلاح باعث ایجاد بسیاری از حوادث تلخ خواهد شد، در حالی که بسیاری از مشکلات با گفت‌وگو یا مراجعه با مراکز مشاوره قابل حل است.

۷ زخمی ناشی از انفجار گاز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: انفجار گاز در این شهرستان، ۷ مجروح برجای گذاشت، انفجار بوتان گاز در منزل مسکونی باعث مجروح شدن ساکنان یک منزل مسکونی شد.

یحیی میثم اظهار کرد: پس از اطلاع به فوریت‌های پزشکی شهرستان اندیمشک، ۲ دستگاه آمبولانس برای انتقال مجروحان به محل حادثه اعزام شدند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک منتقل شدند که ۶ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی افزود: مصدومان که اعضای یک خانواده بودند و بین ۲۲ سال تا ۵۸ سال سن داشتند و یکی از مصدومان به علت سوختگی ۲۰ درصد به مرکز سوختگی اهواز اعزام شد، هر ساله شاهد حوادث مختلفی از جمله سوختگی و گاز گرفتگی هستیم، شهروندان باید از استاندارد بودن و کارکرد صحیح وسایل گاز سوز خود اطمینان حاصل کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک تصریح کرد: عدم توجه در استفاده از وسایل گازسوز عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد که با رعایت نکات ایمنی از این مشکلات می‌توان پیشگیری کرد.

دستگیری ۴ شرور قمه به دست

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: تعدادی از شهروندان از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش‌هایی مبنی بر درگیری و درگیری دسته جمعی و ایجاد راه بندان و انسداد در خیابان حضرت ولیعصر (عج) توسط تعدادی از اراذل و اوباش قمه به دست، به پلیس اعلام کردند.

سعید راستی با اشاره به اینکه بلافاصله تیمی از مأموران پلیس برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: متهمان با مسدود کردن خیابان و ایجاد سر و صدا نظم عمومی را بر هم زده‌اند و قبل از رسیدن مأموران از محل گریخته‌اند.

وی ادامه داد: شناسایی متهمان در دستور کار قرار گرفت و در گام اول تحقیقات پلیسی هویت عامل اصلی درگیری شناسایی و مشخص شد که وی پس از درگیری در مخفیگاهش در شرق تهران پنهان شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده در یک عملیات پلیسی دستگیر و پلیس امنیت عمومی انتقال یافت، اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی ۳ متهم دیگر پرونده نیز در مخفیگاهشان در حوالی نظام‌آباد دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه هر ۴ متهم که از اراذل و اوباش سابقه‌دار تهران بودند و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده‌اند، خاطر نشان کرد: پلیس اجازه قدرت‌نمایی به هیچ شخصی را نمی‌دهد و با افرادی که بخواهند جان و مال و امنیت شهروندان را به مخاطره بی‌اندازه با هماهنگی دستگاه قضائی با اقتدار کامل با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

کد خبر 471516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.