سه‌گانه دیوار بر دیوار گالری گذار

نمایشگاه «سه‌گانه دیوار» شامل آثاری از سهراب پرواز، امیر مرادی و داوود کلاهدوزان در گالری گذار به نمایش درآمد.

سهراب پرواز، هنرمند نمایشگاه «سه‌گانه دیوار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دیوار ابتدایی‌ترین چیزی است که مردم در زندگی روزمره با آن برخورد می‌کنند، اما شاید کمتر به آن توجه می‌شود. به همین دلیل سراغ دیوارها رفتیم و سه مجموعه عکس از دیوارهای شهر را در قالب نمایشگاه «سه‌گانه دیوار» با یک دیگر ادغام کردیم.

وی با اشاره به سه‌گانه «دیوار آهن و سیمان»، «دیوارهای خانه مردم» و «دیوار شهر بی عابر» این نمایشگاه، عنوان کرد: دیوار آهن و سیمان به دیوار خیابان‌های تهران که همه از آهن و سیمان است اشاره می‌کند. دیوار شهر بی عابر به دیوارهایی که یک خاصیت و ارتباط معنایی دارد اما مخاطب به آن توجه نمی‌کند، اشاره می‌کند. مانند دیوارهایی که شهرداری‌ها آن‌ها را نقاشی می‌کنند.

پرواز تصریح کرد: دیوارهای سیمان و آهن، دیوارهای خانه مردم و دیوارهای شهر بی عابر با یک دیگر در ارتباط هستند، زیرا در برخی مکان‌ها بخاطر تغییر کاربری به وجود آمده، یک خیابان از وسط یک خانه و شخصی‌ترین دیوار آن خانه رد شده و اکنون در معرض نگاه همگان است، اما دیگر کسی کاری با آن دیوار ندارد تا شهرداری روی آن دیوار طرح گرافیکی بکشد یا آن دیوار را سیمان کند.

وی افزود: مجموعه سه‌گانه دیوار را به جای اینکه در اینستاگرام به اشترک بگذاریم بر دیوار گالری گذار به نمایش گذاشتیم تا در این شرایط کرونایی یک اتفاق رقم زده باشیم؛ به دنبال بازخورد جدی‌تر هستیم نه بازدید بیشتر، و فضای واقعی مخاطب جدی تر دارد.

این هنرمند خاطر نشان کرد: هنرمند نیز مانند سایر مشاغل باید گذران زندگی کند و لایک و کامنت فضای مجازی کمکی به امرار معاش هنرمند نمی‌کند، زیرا یکی از راه‌های ارتزاق هنرمند برگزاری نمایشگاه یا انتشار کتاب است. البته فضای مجازی بستر تأثیر گذاری است، اما باید از آن خارج شویم تا با مخاطب رو در رو شویم.

گفتنی است، «سه‌گانه دیوار» شامل آثاری از سهراب پرواز، امیر مرادی و داوود کلاهدوزان تا ششم بهمن‌ماه در گالری گذار که واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی کوی سنگ تراش‌های غربی نبش بن بست سعدی پلاک ۱۵ میزبان هنر دوستان است.


کد خبر 469325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.