اختصاص ۴.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به مدرسه سازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۴.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به امر مدرسه‌سازی اختصاص یافت که اتفاق خوبی در نوسازی و بازسازی مدارس است.

به گزارش ایمنا، مهرالله رخشانی‌مهر در بازدید از مدرسه سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» شهر ملایر اظهار کرد: تا سال ۹۶ اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که این رقم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۴.۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی هزینه کردیم که در لایحه بودجه سال آینده، این رقم به پنج هزار و یکصد میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند این رقم برای تداوم مدرسه‌سازی افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: سال ۹۵ میزان نیازمندی مدارس به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی را ۳۰ درصد اعلام کردیم که از سال ۹۵ تاکنون حجم ساخت و ساز مدارس با حمایت دولت رشد قابل توجهی داشته است.

رخشانی‌مهر یادآور شد: از سال ۹۶ تاکنون نیز تخصیص اعتبارات به سازمان نوسازی مدارس کشور صد درصدی بوده و با توجه به اضافه شدن طرح‌ها به مجموعه طرح‌های آموزشی کشور، در حال حاضر ۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ درصد مدارس کشور تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی و با این احتساب میزان تخریب و بازسازی مدارس کشور از ۳۰ به ۲۰ درصد رسیده است گفت: چنانچه طرح‌های نیمه‌تمامی همچون مدرسه شهید سردار سلیمانی در ملایر در کشور داشته باشیم، اعتبار بیشتری اختصاص می‌دهیم تا به اتمام برسند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره پروژه‌های مشارکتی دولت با خیّران نیز بیان کرد: دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی هزینه شده برای مدرسه‌سازی، برای پروژه‌های مشارکتی دولت و خیّران هزینه شد که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد را خیّران و مابقی را دولت هزینه کرد و تخصیص آن کامل بوده است.

رخشانی‌مهر تاکید کرد: در حال حاضر طرحی که به صورت مشارکتی و بنابر عمل نکردن دولت به تعهد خود باشد را در سطح کشور نداریم و چنانچه طرحی همچون مدرسه سردار شهید سلیمانی ملایر باشد، تلاش ما بر اتمام این طرح‌ها است و تأمین اعتبار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 465599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.