پتانسیل مالی قوی نداریم/ اجازه ندادیم بازیکنان برای دو سال سربازی ورزش را ترک کنند

مدیرعامل باشگاه پرواز هوانیروز گفت: مشکلی که داریم مالی است، اگر در اصفهان ارگانی پیدا شود که به ما کمک مالی کند قطعاً در دیگر رشته‌های بانوان و آقایان ورود خواهیم کرد. امکانات داریم فقط پرداخت هزینه‌های جاری برای ما سخت است.

کوروش غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شکل‌گیری تیم هندبال پرواز هوانیروز، اظهار کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی پرواز حدود سال ۹۳_۹۲ به خاطر توسعه ورزش در سطح استان اصفهان و کمک به اعتلای ورزش جوانان این شهر تشکیل شد. تیم هوانیروز تیمی نظامی است که زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد، حدود ۱۵ سال است که در مسابقات نیروهای مسلح ارتش هستیم و به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل حضور در مسابقات کشوری را داریم.

وی ادامه داد: هندبال نخستین تیمی است که تشکیل دادیم، در این تیم از ورزشکاران سرباز و جوانان استفاده می‌شود. زمان سربازی ورزشکاران هندبال که می‌رسد باید در تیمی باشند تا ورزش خود را ادامه دهند در غیر این صورت از بین می‌روند. مسابقات را از لیگ دسته سوم شروع کردیم و پس از گذراندن لیگ دسته دو و یک امسال موفق شدیم در لیگ برتر حضور داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه پرواز هوانیروز با بیان اینکه تیم ما کمترین هزینه را بین تیم‌های لیگ برتری دارد، تصریح کرد: با امکانات ارتش و هزینه پایین تیم را هدایت می‌کنیم و در مقابل تیم‌هایی که هزینه میلیاردی دارند هزینه‌های ما به ۲۰۰ میلیون تومان هم نرسیده است. به خودمان افتخار می‌کنیم که می‌توانیم جوانان را حمایت کنیم، بازیکن تیم ما ۱۷ الی ۱۹ سال دارد. سال‌های گذشته هم بازیکن پرورش دادیم که الان در تیم‌های بزرگ و تیم ملی هستند.

غفاری افزود: بازیکن پرورش می‌دهیم و از همه مهم‌تر با گرفتن بازیکنان سرباز نمی‌گذاریم آینده ورزشی آنها خراب شود. سربازان دو سال در تیم ما آموزش می‌بینند و زمانی که موقع بازدهی آنها فرا می‌رسد به باشگاه‌های بزرگ می‌روند که‌ برخی از آن‌ها را امسال در تیم‌های سپاهان، مس کرمان و ذوب آهن می‌بینیم. تیم پاس قم هم نظامی است ولی بازیکنان ما همه کم سن و سال هستند که در آن تیم شاهد این موضوع نیستیم.

وی در خصوص هدف گذاری تیم در لیگ برتر هندبال، خاطر نشان کرد: به دنبال قهرمانی و کسب جایگاه نیستیم زیرا پتانسیل مالی قوی نداریم، زمانی که تیمی چند بازیکن جوان دارد نیاز به تعدادی بازیکن با تجربه هم دارد، اما به خاطر وضعیت مالی که داریم نمی‌توانیم از بازیکنان بزرگ در تیم استفاده کنیم. هدفی که داریم در حال حاضر حفظ تیم در لیگ برتر است و اگر اسپانسر خوبی در اصفهان پیدا شود که به ما کمک کند به قهرمانی و نتایج خوب هم فکر می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرواز هوانیروز اضافه کرد: سربازهای سراسر کشور را قبول می‌کنیم، در حال حاضر بازیکن سرباز دارم که از سبزوار، کردستان و جنوب ایران است. تیمی در اصفهان استقرار دارد ولی پذیرش جوانان از تمام کشور را پوشش می‌دهد.

غفاری با اشاره بر اینکه سعی کردیم کادری خوب داشته باشیم، گفت: سرمربی تیم، سروش عرشی یکی از مربی‌های باسابقه کشور و کمک او جعفرنیا و پرویز احسانی هستند که سعی کردیم کادری خوب داشته باشیم تا بازیکنان خوبی هم پرورش بدهیم.

وی در جواب به سوال خبرنگار که آیا می‌توانید در لیگ بمانید؟ اظهار کرد: سیاست این است که بمانیم، متأسفانه در گروهی هستیم که غول‌های هندبال ایران در آن حضور دارند. به دور بعد فکر می‌کنیم که با تیم‌های پایین جدول گروه مقابل بازی داریم، بتوانیم آنها را شکست دهیم در لیگ می‌مانیم. از نظر هزینه اختلاف زیادی با تیم سپاهان داریم، اما روز بازی با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ بازی را واگذار کردیم و مقابل کردستان هم به نتیجه تساوی رسیدیم که نتایج امیدوار کننده است.

مدیرعامل باشگاه پرواز هوانیروز در رابطه با تیم داری هوانیروز در رشته‌های دیگر، گفت: مشکلی که داریم مالی است، اگر در اصفهان ارگانی پیدا شود که به ما کمک مالی کند قطعاً در دیگر رشته‌های بانوان و آقایان ورود خواهیم کرد. امکانات داریم فقط پرداخت هزینه‌های جاری برای ما سخت است مثلا برای مسابقات هندبال که شرکت کردیم ۶۰ میلیون فقط پول ورودی دادیم.

غفاری افزود: تیم داری در ورزش ایران با شرایطی که وجود دارد سخت است، باشگاه هوانیروز حمایت سلسله مراتبی فرماندهی هوانیروز کل کشور سرتیپ خلبان امیر قربانی، جانشین سرتیپ خلبان علل عفیف، فرمانده پایگاه چهارم اصفهان سرتیپ امیر خاموشی و سرهنگ خلبان سعادت شیخی رئیس ستاد پایگاه چهارم را دارد.

کد خبر 463249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.