به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، پویا محمودیان اظهار کرد: حوزه آموزش این معاونت در نظر دارد متناسب با رویکرد جدید آموزشی خود (آموزش مخاطبمحور) از سال ۱۴۰۰ مخاطبان آموزشی خود را علاوه بر ویژگیهای جمعیتشناختی (سن، جنس، میزان تحصیلات، سطح آگاهی، زمینه صنفی و شغلی و موقعیت جغرافیایی)، برحسب ویژگیهای روانشناسی و سبک زندگی آنان، شناسایی کند و آموزشهای لازم را به آنها ارائه دهد.
او افزود: بر اساس این رویکرد، شیوه نوع و محتوای آموزش صنایعدستی براساس خواست، نگرش، ارزشها و علایق مخاطبان شناساییشده و برنامهریزی میشود. نگاه اساسی رویکرد مذکور صرفاً متوجه مخاطبان بوده تا با توانمندسازی آنان حس خودباوری، افزایش عزت نفس، استقلال و خودکفایی، ایدهپردازی، خلاقیت و… را در آنان پرورش دهد.
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اضافه کرد: براساس رویکرد مذکور این معاونت نسبت به شناسایی بیش از ۱۹ نوع مخاطب آموزشی اقدام کرده و ضوابطی را متناسب با نوع مخاطبان در قالب راهنمای آموزشی بهمنظور ارتقای سطح آگاهی مسئولان اجرایی در استانها تدوین کردهاند که چند نمونه آن که نهایی شده و مقرر است برای اجرا به استانها ابلاغ شود.
او گفت: راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه کودکان، راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه سالمندان و بازنشستگان، راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه معلولان و راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه اقامتگاههای بومگردی (گردشگران) از جمله این نمونههاست.
نظر شما