تنها یک درصد کشتار دام کشتارگاهی کاشان غیر قابل مصرف

خبرگزاری ایمنا: مسئول کشتارگاه صنعتی کاشان گفت: به طور میانگین روزانه ۳۵۰ قطعه دام کشتار می‌شود که تنها یک درصد این کشتار غیر قابل مصرف است.

به گزارش ایمنا از کاشان، علیرضا آرمین با اشاره به رواج نر کشی در سال جاری خواستار توجه و دقت شهروندان به برچسب کشتار با یادداشت روز و تاریخ کشتار که هم اکنون به صورت الزام درآمده شد.
وی اظهار داشت: با توجه به میزان مصرف بالای گوشت دام در جامعه، کشتارگاه‌ها باید به اجرای دقیق موازین اسلامی در این بخش مبادرت کنند.
مسئول کشتارگاه صنعتی کاشان به ذبح شرعی کشتار دام زیر نظر روحانی و ناظر بهداشتی در این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد: امسال به دلیل توجه به مقررات و موازین شرعی و اسلامی، تولید و کشتار دام، وضعیت مناسبی در بخش کشتارگاهی و عرضه مطلوب تولیدات دامی به بازار به وجود آمده است.
وی در ادامه نقش و تاثيرگذاري بهداشت و سلامت جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این اقدام از ابتدای امسال و به منظور نظارت شرعي و بهداشتي بر كشتار دام انجام شده است.
آرمین افزود: حضور ناظرین بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام، سلامت محصولات این کشتارگاه را از ابعاد بهداشتی و حلال بودن تضمین کرده و این امر بسترساز امنیت غذایی جامعه و در نتیجه سلامت روح و جسم افراد است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف این مرکز ، نظارت بهداشتی بر نحوه کشتار دام در این اماکن است بنابراین باید کارشناسان و بازرسان مجرب دامپزشکی با حساسیت فراوان و در همه مواقع در طول سال این مسئله را مدنظر قرار دهند.
حجت السلام مصلحی، روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه تهیه غذای سالم و حلال برای مردم را به عنوان یک اصل مهم در دستورات شرع مقدس اسلام دانست که در حکومت اسلامی به آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی افزود: در دین مبین اسلام بر اهمیت رعایت موارد اسلامی در زمینه ذبح و کشتار دام و طیور تاکید فراوانی شده که باید به طور جدی رعایت شود.
وی گفت: امروزه مردم به دلیل اعتقادات خاص دینی در استفاده مناسب و شرعی از گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی با وسواس و دقت زیادی بر سالم بودن این محصولات توجه می‌‌کنند چرا که این امر بر سلامت انسان‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.
شایان ذکر است، در حال حاضر یک ناظر شرعي، ۴ ناظر بهداشتي و دو دامپزشک در محل كشتارگاه دام اين شهرستان مشغول فعاليت هستند.
کد خبر 46160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.