دكل هاي مخابراتي موجود در شهر متمركز مي شوند

خبرگزاري ايمنا: سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از متمركز شدن دكل هاي مخابراتي در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: با نصب امكانات مناسب بر روي دكل هاي مخابراتي تلفن همراه به زودي از تعداد و ميزان پراكندگي آن ها در سطح شهر كاسته مي شود.

به گزارش ايمنا، ابوالفضل قرباني با اشاره به مشكلات زيست محيطي همچنين اختلالات ايجاد شده در سيما و منظر شهري توسط دكل هاي مخابراتي، گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است سازماني به شكل متمركز در تهران تشكيل شود و با اختصاص امكانات مناسب از تعداد و پراكندگي دكل هاي مخابراتي موجود در سطح شهر بدون كم شدن قدرت آنتن دهي مناطق آنها بكاهد و به جاي آن در قسمت متمركزي از شهر دكل هاي خاصي نصب و امواج تلفن همراه به اين صورت تقويت شود.
وي با اشاره به مشكلات حضور دكل هاي مخابراتي موجود در اطراف ساختمان ها و اماكن تاريخي شهر اصفهان اذعان داشت: يكي از اختلالات بصري اين دكل ها در ميدان امام (ره) است كه بر اثر نصب دكل تلفن همراه در فضاي پشت ضلع شرقي ميدان امام (ره) منظر تاريخي شهر در حوالي مسجد شيخ لطف الله دچار اختلال شده است.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از پافشاري هاي شوراي شهر و شهرداري بر عدم وجود اين آنتن در ميدان امام (ره) سخن به ميان آورد و با بيان اين كه مخابرات نيز وجود تعاملات اقتصادي زياد در ميدان امام (ره) همچنين حضور زياد شهروندان در اين ميدان و عدم آنتن دهي تلفن هاي همراه را علت اصلي نصب اين دكل عنوان كرده است، اظهار اميدواري كرد كه با متمركز شدن آنتن هاي مخابراتي، شهر اصفهان ديگر نيازي به حضور چنين آلودگي هاي ديداري به خصوص در اطراف ساختمان ها و اماكن تاريخي خود نداشته باشد.
وي در ادامه با اشاره به خصوصي شدن اپراتور هاي تلفن همراه و ثابت، خاطر نشان كرد: شركت مخابرات براي توسعه شبكه‌ي ارتباطي خود كانال هايي در سطح كوچه ها، معابر و خيابان هاي شهر كه تحت تملك شهرداري است احداث مي كند اما به علت دولتي بودن اين شركت در گذشته، شهرداري مبلغي را بابت اين موضوع دريافت نمي كرد.
قرباني ادامه داد: در حال حاضر با خصوصي شدن شركت مخابرات، شهرداري لايحه اي پيشنهادي را به منظور دريافت مبلغي به شكل سالانه و ماهيانه تحت عنوان حق الارض از اين شركت به شورا آورد كه به تصويب نيز رسيد.
وي با بيان اين كه دكل هاي مخابراتي كه براي آنتن دهي بهتر تلفن هاي همراه در سطح شهر نصب مي شوند در سيما و منظر شهري تاثير گذار بوده و چهره شهر را نازيبا مي كند، يادآور شد: طبق لايحه تصويب شده در شوراي شهر از اين پس عوارضي نيز براي سيما و منظر شهري از شركت مربوطه دريافت خواهد شد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان در پايان خاطر نشان كرد: اعمال حق الارض تصويب شده در شوراي اسلامي شهر، منوط به تاييد شدن اين مصوبه در فرمانداري اصفهان است./۱۲
کد خبر 46138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.