۱۵ هزار اصله درخت در شهر اردبیل کاشته می‌شود

شهردار اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۵ هزار اصله درخت با هدف افزایش فضای سبز در این شهر کاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان در این باره اظهار کرد: در سال جاری ۲۴۰ هزار انواع درختچه و ۲۵ هزار اصله انواع درخت در شهر اردبیل کاشته شده که این رقم تا آخر سال به ۴۰ هزار اصله درخت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل مورد توجه قرار گرفته است، افزود: کاشت گل‌های تزئینی و فصلی با هدف زیباسازی چهره شهر در معابر شهری و تولیدات مرکز گل و گیاه شهرداری اردبیل برای سال آینده افزایش می‌یابد.

شهردار اردبیل از زیباسازی فضای شهر با کاشت گل‌های پاییزی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته انواع گل فصلی در سطح شهر کاشته شده است.

وی به افزایش تنوع گل‌های تزئینی در مرکز تولید گل و گیاه شهرداری از جمله گل لاله، اختر، بگونیا، بوکاباغی، لیسیان توس، آلستومریا و پاپیتال اشاره کرد و گفت: بذر این گل‌ها خریداری شده و برای سال آینده تولید خواهد شد.

لطف‌اللهیان از هرس درختان معابر شهری در راستای جلوگیری از آسیب بیشتر هنگام بارش برف خبر داد و گفت: نیروهای سازمان فضای سبز شهرداری با همکاری اداره برق اقدام به هرس درختان معابر شهری کردند.

وی صیانت از درختان به عنوان سرمایه‌های زیست شهری را ضروری دانست و افزود: شهرداری اردبیل از اواخر آبان ماه عملیات هرس درختان را آغاز کرده و این عملیات به صورت مستمر در معابر شهری انجام می‌شود.

شهردار اردبیل از شهروندان درخواست کرد: درختان را بدون مجوز هرس نکنند و چنانچه احساس کردند درختی برای آنها مزاحمتی ایجاد کرده به شهرداری اطلاع دهند که اگر نیاز به هرس و یا قطع درخت باشد در کمیته قطع اشجار به آن رسیدگی شود.

وی گفت: درختان کهنسال و یا خشکیده که با شکستن آنها احتمال ایجاد خطر و خسارت برای مردم و اموال می‌رود شناسایی شده و با نظر کمیسیون مربوطه قطع و به جای یک اصله درخت قطع شده ۱۰ اصله درخت در نقاط مختلف کاشته می‌شود.

کد خبر 460638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.