خطوط انتقال نیرو در زنجان فرسوده است

شهردار زنجان، از فرسودگی خطوط انتقال نیرو به عنوان یکی از مشکلات زیرساخت‌های شهری در شهر زنجان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه فرسودگی خطوط انتقال نیرو را به عنوان یکی از مشکلات زیرساخت‌های شهری برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌هایی برای پایان دادن به این مشکلات داریم.

وی از مناطقی چون زینبیه، اصغریه و حسینیه به عنوان محله‌هایی که از فرسودگی خطوط انتقال نیرو رنج می‌برند یاد کرد و یا یادآوری اینکه این مناطق به خاطر بافت قدیمی‌شان از انسجام خارج شده است، افزود: برای رفع این مشکلات تخفیف‌های ۸۰ تا ۱۰۰ درصد در راستای بهسازی و نوسازی در نظر گرفته شده است.

ملایی یگانه با بیان اینکه همه تلاش شهرداری زنجان معطوف به رفع مشکلاتی این مناطق به لحاظ نوسازی خطوط انتقال نیروی انسانی است، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همواره برای ورود به این موضوع با آن مواجه بودیم، بحث قیر بود که امیدواریم برای آسفالت این مناطق، قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حدود ۱۱ درصد از محدوده شهر در طرح تفصیلی مربوط به بافت‌های ناکارآمد است، ادامه داد: از شش هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده شهر زنجان در طرح تفصیلی، ۴۹۰ هکتار مربوط به بافت فرسوده، ۵۶ هکتار مربوط به بافت تاریخی، ۶۷۰ هکتار مربوط به بافت‌های ناکارآمد و مابقی نیز شامل اسکان غیررسمی و سکونت‌گاه‌های غیر برنامه‌ریزی شده است.

ملایی‌یگانه با بیان اینکه برای ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری اقدامات زیادی از جمله احداث خانه‌محله، کتابخانه و سالن‌های ورزشی انجام شده است، اظهار کرد: همه این اقدامات در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده بوده و تداوم این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دستور کار قرار دارد.

وی از پروژه سبزه‌میدان به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ شهری یاد کرد و گفت: برای این طرح اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در سال گذشته هزینه شده است.

منبع: مهر

کد خبر 460188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.