دفاتر مشاوره ازدواج وخانواده تا پایان دولت به ۵۰۰ مرکز افزایش می‌یابد

وزیر ورزش و جوانان گفت: دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده تا پایان دولت دوازدهم به ۵۰۰ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با اعضای هیئت مصاحبه کمیته علمی صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با اشاره به نقش بنیان‌ها در توسعه و تعالی کشور اظهار داشت: بدون شک نقش آفرینی نهاد خانواده در حرکت توسعه عمومی کشور بسیار حائز اهمیت و کاهش طلاق و تحکیم خانواده قطعاً افزایش شتاب توسعه عمومی کشور است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در سال‌های اخیر نگران کننده است، ادامه داد: فعالیت دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده برای تحکیم بنیان خانواده بسیار حیاتی است. تلاش ما افزایش کمی و کیفی دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده بود و اعتقاد ما بر این است که این دفاتر می‌توانند نقش ارزنده‌ای در پایداری ازدواج ایفا کنند؛ بنابراین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تعداد این دفاتر از ۲۰ مرکز در سال ۹۳ به ۳۵۰ دفتر تاکنون افزایش و تا پایان فعالیت دولت به مرز ۵۰۰ دفتر مشاوره ازدواج و خانواده می‌رسد.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، در راستای کیفی‌سازی و توانمندسازی آنها نیز اقدامات مؤثری انجام گرفته است که در مجموع آمار ارزشمندی محسوب می‌شود.

سلطانی‌فر با اشاره به آمار سالانه ۶۰۰ هزار ازدواج در کشور، اظهار کرد: قطعاً به اهمیت دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده و نقش مؤثر آنها در تحکیم بنیان خانواده معتقد بوده و گام نخست در اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج، ایجاد یک شورای هماهنگی بین کلیه نهادهای متولی تأسیس مراکز مشاوره به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و هماهنگی در روش‌ها، گزینش‌ها، محتواها و مسائل مالی است.

وی تصریح کرد: نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج و شرکت زوجین در این دوره‌ها برای پایداری و تحکیم خانواده به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج و طی کردن مشکلات بسیار حائز اهمیت و آمارها حاکی است، بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های نخست ازدواج صورت می‌گیرد، بنابراین ضروری است، شورای هماهنگی با همه نهادهای مرتبط با این دفاتر تشکیل و هماهنگی لازم در قالب این شورا به وجود آید.

سلطانی‌فر همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این دفاتر در قالب حمایت دولت در ابعاد وام و تسهیلات ارزان قیمت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به معافیت‌های مالیاتی برای دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اعتقاد داشته و لایحه قانون مالیت‌های مستقیم در حال تصویب است و تقدیم مجلس می‌شود که در این فرآیند این معافیت نیز پیگیری خواهد شد.

بنا به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان همچنین ابراز امیدواری کرد که با ثبات و پایداری در خانواده‌ها، حرکت توسعه عمومی کشور با شتابی بیشتر ادامه یابد.

کد خبر 454035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.