قطع زنجیره انتقال کرونا در تاکسیرانی قزوین

شهردار قزوین بابیان اینکه رانندگان تاکسی‌ها، حافظان حمل و نقل عمومی و سلامت مردم هستند، گفت: باید زنجیره انتقال کرونا در ناوگان تاکسیرانی به صفر برسد.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی، در آئین رونمایی از ۵۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده، اظهار کرد: با سیاست گذاری شورا شهر و شهرداری قزوین در موضوع حمل و نقل مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا با یک خرد جمعی توانستیم گام‌های مثبتی برای سلامتی مردم و شهروندان بردارند.

وی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی مسافران تاکسی در قزوین، تصریح کرد: اگرچه مسافران تاکسی‌ها کاهش چشمگیری داشته‌اند، اما باید بدانیم تاکسی‌ها همچنان حافظان حمل و نقل عمومی و سلامت مردم هستند.

شهردار قزوین به شیوع موج سوم ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به آغاز موج سوم کرونا در سطح شهر، شهرداری قزوین اقدام به تهیه ماسک و اقلام بهداشتی ضدعفونی کننده برای ناوگان تاکسیرانی کرده است.

طاهرخانی تاکید کرد که رانندگان باید به طور کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا قانون به طور کامل اجرا شود و زنجیره انتقال ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی به صفر برسد.

وی به مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی اشاره و تاکید کرد: باید در سازمان تاکسیرانی نگاه ویژه ای به رانندگان و خانواده‌های آنها داشته باشیم.

شهردار قزوین همچنین با اشاره به پرداخت وام به رانندگان گفت: در همین راستا پرداخت وام شش میلیونی به تاکسیرانان انجام گرفت که امیدواریم مرتفع کننده بخشی از مشکلات معیشتی تاکسیرانان خدوم در این روزهای سخت باشد و اطمینان می‌دهم که همچنان پیگیر مسائل این عزیزان هستیم.

طاهرخانی همچنین به بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: در این خصوص شاهد اتفاقات بسیار مبارک بوده‌ایم. اگرچه به خاطر محدودیت‌ها با مشکلاتی رو به رو هستیم که امکان تأخیر را به وجود میاورد، اما خود را ملزم به نوسازی همه ناوگان فرسوده می‌دانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 453320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.