۷۰۰ صندلی به زیرساخت تئاتر اصفهان افزوده می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر اقدامات زیرساختی در حوزه فرهنگ مدیریت شهری به نتیجه برسد ۶۰۰ تا ۷۰۰ صندلی به‌واسطه تماشاخانه‌های کوچک به زیرساخت تئاتر اصفهان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به سلسله اقدامات در زمینه زیرساخت فرهنگی و هنری شورای شهر، اظهار کرد: آماده سازی زیر ساخت تالار هنر که نشان تئاتر اصفهان است به مراحل پایانی خود رسیده و اگر موانعی بر سر راه آن قرار نگیرد به زودی باز گشایی خواهد شد.

وی افزود: طرح معماری تئاتر شهر نیز تهیه و تأیید شده و مباحث اقتصادی آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و همچنین برای همکاری با بخش خصوصی مجوز انعقاد قرار داد صادر شده است.

مزروعی اقدامات با بیان اینکه ویژه‌ای در زمینه تماشاخانه‌های کوچک شهر انجام شده و بودجه کافی در سال ۹۹ برای احداث این تماشاخانه‌ها با جانمایی مناسب تصویب شده، ادامه داد: یکی از موارد ویژه آن در ابتدای خیابان تختی به سمت راست مترو است که حداقل چهار بلک باکس در آن ایجاد خواهد شد و علاوه بر خیابان تختی در پردیس هنر نیز چند بلک باکس ساخته و نصب می‌شود.

وی افزود: اگر این اقدامات به نتیجه برسد ۶۰۰ تا ۷۰۰ صندلی به‌واسطه تماشاخانه‌های کوچک به زیرساخت تئاتر اصفهان اضافه خواهد شد، بودجه ویژه‌ای نیز برای راه اندازی مجموعه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن احداث پردیس فرهنگی در مجموعه گل نرگس است.

وی تاکید کرد: در بودجه سالانه حدود دو میلیارد تومان بودجه در زمینه سینما و تولیدات سینمایی تصویب شد که بعد از جلسات متعدد و بررسی و کارشناسی، یک ساختار کارشناسی و مورد اجماع هنرمندان تشکیل و فراخوانی در راستای اخذ فیلمنامه داده شد. برای تئاتر اصفهان نیز به همین ترتیب این اتفاق افتاده و بودجه تخصصی خود را دریافت کرده است.

مزروعی با بیان اینکه تصویب منظر فرهنگی چهارباغ باعث شد چهارباغ نسبت به گذر فرهنگی از دقت نظر بیشتری از لحاظ مفهومی برخوردار شود، افزود: اقداماتی در راستای بهبود شرایط این گذر فرهنگی تصمیم گیری شده که به عنوان منظر فرهنگی در چهار باغ اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود آنکه "منظر فرهنگی چهارباغ" در کمیته عالی چهارباغ و کمیته شش نفره مصوب شده، این مصوبه هنوز از طرف معاون شهرسازی و فرهنگی ابلاغ و نتیجه آن اعلام نشده که در این خصوص به شهردار اصفهان تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به تذکر دیگر خود افزود: با وجود اینکه جزئیات بسته حمایتی از هنرمندان مشخص شده مشخص نیست چرا معاون فرهنگی شهردار هنوز اقدامات اجرایی بسته را ارائه نکرده است.

کد خبر 453014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.