سفر یکروزه وزیر خارجه سوئیس به اصفهان

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان خبر از ورود وزیر امور خارجه سوئیس به این شهر داد.

علیرضا سالاریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر یک روزه وزیر امور خارجه سوئیس به اصفهان اظهار کرد: وزیر خارجه سوئیس دقایقی پیش وارد اصفهان شده و مشغول بازدید از میدان نقش جهان است و بعد از ظهر نیز با استاندار اصفهان گفت و گو خواهد کرد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: در ادامه سفر آقای کاسیس با اسقف سپیان کاشچیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار خواهد کرد. همچنین وی با تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان دیدار خواهد داشت زیرا این دانشگاه مرکز هماهنگ‌کننده ارتباط علمی با کشور سوئیس است.

شب گذشته سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، محورهای اصلی مذاکرات و دیدارهای وزیر امور خارجه سوئیس را رایزنی و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس عنوان کرد.

وی تاکید کرد: روابط ایران با سوئیس همواره روابطی رو به جلو و پیشرفت بوده و در طول مذاکرات هسته‌ای هم که چندین دور آن در ژنو برگزار شد، دولت سوئیس با حسن نیت کامل میزبانی شایسته‌ای داشت. روابط دو کشور حتی در شرایط سخت هم همواره برقرار بوده است. همچنین دولت سوئیس علاوه بر اینکه حافظ منافع آمریکا در ایران است، حافظ منافع ایران در کانادا و حافظ منافع متقابل ایران و عربستان در دو کشور هست و لذا علاوه بر ابعاد دوجانبه، روابط دو کشور دارای گستردگی موضوعی در این ارتباط نیز می‌باشد.

وزیر امور خارجه سوئیس پس از اصفهان به تهران سفر خواهد کرد و برنامه‌های رسمی وی از روز یکشنبه در تهران آغاز می‌شود.

کد خبر 442526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.