ترویج دوچرخه سواری در خواهرخوانده اصفهان

مقامات کلانشهر کراکوف در لهستان به دنبال ترویج دوچرخه‌سواری در سراسر دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته‌اند که اقدامات لازم جهت معاینه رایگان دوچرخه‌ها را در سراسر این شهر پیاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر دنیا باعث شد دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در نگاه مردم و مسئولان، بسیار ارزشمندتر از قبل واقع شود و همین امر منجر به تغییراتی در میزان زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شد. مقامات شهری در بسیاری از نقاط دنیا، هر چه بیشتر برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در بین مردم از یکدیگر سبقت گرفته و در تسهیل دوچرخه‌سواری از طریق گسترش و مدرن‌سازی زیرساخت‌های این وسیله نقلیه کوشیده‌اند. حتی در بسیاری از شهرهای دنیا، دوچرخه‌های اشتراکی با کمترین مبلغ یا حتی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته تا از این طریق، مردم به سمت جایگزین کردن این وسیله نقلیه سبز با وسایل حمل و نقل عمومی که خود عامل مهمی در انتقال کرونا ویروس جدید بشمار می‌رود، سوق داده شوند.

اخیراً برنامه‌ریزان کراکوف به تقلید از شهر خواهرخوانده خود یعنی مونیخ، معاینه فنی رایگان دوچرخه‌ها را در پیش گرفته‌اند تا صاحبان آن‌ها را از ایمنی کامل در حین تردد مطمئن سازند. این طرح قرار است تا اواخر ماه اکتبر ادامه پیدا کند و در روزهای خاصی از هفته در ایستگاه‌های بازرسی پیاده شود. در هر یک از این ایستگاه‌های بازرسی، متخصصان فنی بازرسی کامل دوچرخه‌ها و صدور برگ سلامت آن‌ها را بر عهده خواهند گرفت. دولت نیز متعهد شده است تمام هزینه‌های لازم را در این خصوص پرداخت کند و در نتیجه دوچرخه‌سواران از پرداخت هر گونه وجه به کارشناسان معاف خواهند بود.

البته تعمیرات اساسی دوچرخه‌ها در ایستگاه‌های بازرسی انجام نمی‌شود و کاردان‌های فنی پس از معاینه دوچرخه‌ها، صاحبان آن‌ها را از وجود مشکلات احتمالی مطلع خواهند کرد و تنها در صورتی که دوچرخه دارای یک نقص جزئی نظیر تنظیم نبودن ترمز یا کم‌باد بودن چرخ باشد  آن را برطرف می‌کنند.

کد خبر 442414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.