کشف داروی جدید برای مقابله با کرونا

نتایج بررسی‌های اخیر انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که دارویی به نام ابسلن (Ebselen) می‌تواند با ویروس کووید-۱۹ مقابله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، کشف روش درمان مؤثر از اهمیت زیادی برخوردار است. تولید واکسن کرونا تنها راه پایان دادن به این همه گیری است، اما مراحل تولید آن زمان‌بر است؛ کشف داروی مؤثر در این زمینه ممکن است به زمان کمتری نیاز داشته باشد.

ویروس کووید -۱۹ شباهت زیادی به ویروس‌های دیگر مانند سارس دارد، اما داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری سارس برای بهبود کرونا مؤثر واقع نشده است. به همین دلیل محققان در حال بررسی داروهای جدید برای بهبود این بیماری هستند.

گروهی از پژوهشگران با بررسی تأثیر داروی ابسلن بر بهبود بیماری کرونا، به این نتیجه رسیدند که این دارو آنزیم ویروس کووید -۱۹ را که برای تکثیر آن در سلول میزبان ضروری است، مهار می‌کند.

اگر دارویی مانع تکثیر ویروس کرونا در بدن شود، سیستم ایمنی فرصت بهتری پیدا می‌کند که با ویروس مقابله کند و در این صورت شدت و مدت زمان بیماری کرونا کاهش پیدا می‌کند. پزشکان در گذشته داروی ابسلن را برای درمان اختلال دو قطبی و ناشنوایی تجویز می‌کردند.

نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که این دارو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف این دارو مشکل خاصی برای فرد به همراه نخواهد داشت. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تأثیر داروی ابسلن بر بهبود بیماری کرونا مورد تأیید قرار بگیرد.

این پژوهش تنها اثربخشی بالقوه داروی ابسلن را نشان می‌دهد؛ بنابراین لازم است تأثیر این دارو در دنیای واقعی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.

کد خبر 439877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.