راهکارهای یخ‌زدایی ایمن برای معابر و پل‌های شهر چیست؟

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: تدوین راهکارهای یخ‌زدایی ایمن برای معابر و پل‌ها قبل و بعد از بهره‌برداری به همراه طراحی مفهومی سیستم یخ‌زدایی مناسب به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت عمران شهری توسط شرکت رایان تحلیل سپاهان مورد پژوهش قرار گرفت.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بروز پدیده یخ زدگی در برخی راه‌های ارتباطی هنگام بارش برف و باران اظهار کرد: بیشتر استان‌های غرب و شمال غرب کشور و سایر نقاط سردسیر با مشکلات بسیاری در اثر یخ زدگی روی سطوح جاده‌ها روبرو هستند.

وی ادامه داد: پوشش‌های محکم یخ تأثیر مخرب بسیار زیادی در پایداری و ایمنی حرکت وسایل نقلیه روی سطح دارد و باید جهت رفع این مشکل رسیدگی شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از هشت عامل عمده در وقوع تصادفات یخ زدگی جاده‌هاست، گفت: از نظر اقتصادی زیان زیادی ناشی از وقوع تصادفات حین و بعد از یخ‌زدگی بر کشور تحمیل می‌شود.

نصوحی افزود: در فاز نخست اجرای پروژه تدوین راهکارهای یخ‌زدایی ایمن برای معابر در راستای رفع مشکل یخ زدگی جاده‌ها، پل‌ها و معابر شهری راهکارهایی که در رفع این مشکل در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نهایی با شبیه‌سازی دو سیستم ذوب برف و یخ توسط لوله‌های آب گرم و کابل‌های حرارتی الکتریکی برای پروژه مهم پل میدان استقلال شهر اصفهان، مشخصات فنی و اقتصادی این دو سیستم طراحی و تعیین شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به هزینه زیاد پیش بینی شده برای این دو راهکار در فصل سوم راهکار استفاده از سیستم‌های پاشش اتوماتیک ثابت(FAST) برای این پروژه امکان سنجی و طراحی شد، مزیت مهم دیگر این راهکار بر خلاف دو راهکار دیگر این بود که قابلیت اجرا بعد از بهره‌برداری پل را دارد.

کد خبر 439500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.