سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از این جلسات که در حوزههای مختلف شورای اسلامی شهر، معاونتها، مناطق، ادارات کل و سازمانهای شهرداری اصفهان به صورت مجازی و غیرحضوری تشکیل شده، بیش از ۵۰۰ نفر از مدیران ارشد، مسئولان و کارشناسان شهرداری به عنوان کاربران سامانه بهره بردند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه برگزاری جلسات آنلاین و ویدئو کنفرانس شهرداری در سال گذشته، افزود: این سامانه در سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا در سازمان فاوا راهاندازی شده بود که پس از تصمیمات ابلاغی ستادهای ملی و استانی مدیریت بحران کرونا در خصوص لغو جلسات حضوری مورد استفاده قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای برگزاری این جلسات همچون صرفهجویی در زمان و هزینه مخاطبان و شرکت کنندگان، تصریح کرد: با وجود اینکه این سامانه در گذشته نیز در این سازمان وجود داشت، اما به دلیل توجه بیشتر به برگزاری جلسات حضوری کمتر مورد استفاده قرار میگرفت.
وی ادامه داد: شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا باعث شد تا در روشهای انجام امور تجدید نظر کنیم و در حقیقت با جدیت بیشتری در راستای ارائه خدمات الکترونیکی و و غیرحضوری گام برداریم.
ابطحی با اشاره به راهاندازی میز خدمت شهرداری به نشانی my.isfahan.ir و رونمایی از درگاه الکترونیکی و پرتال جدید شهرداری اصفهان به نشانی isfahan.ir گفت: از جمله اقداماتی که در این ایام با قوت بیشتری دنبال شد، راه اندازی میز خدمت شهرداری بود چرا که در گذشته مردم، خدمات مورد نیاز خود در قسمتهای مختلف شهرداری را از درگاههای متفاوتی دریافت میکردند که با راهاندازی این سامانه، تمامی خدمات الکترونیکی به صورت یکپارچه ارائه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: از تهدید به وجود آمده به واسطه بحران کرونا به عنوان یک فرصت استفاده شده و با سیاستگذاری و اقدام مناسب در جهت ارائه خدمات سریع و ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، شاهد حذف تدریجی فرایندهای حضوری و حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند و جلب رضایت بیشتر شهروندان باشیم.
نظر شما