سپاهان 10 نفره السد را شکست داد

خبرگزاری ایمنا: دیدار تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و السد قطر در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سپاهان به پایان رسید.

خبرگزاری ایمنا-
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: ۵۶۲۰ نفر
داور: بنیامین ویلیامز از استرالیا، کمک داور اول: بنیامین ویلسون از استرالیا، کمک داور دوم: متیو کریم از استرالیا، داور چهارم: چایا ماهاپاب از تایلند
اخطار: اکبر ایمانی(سپاهان)، نادر بالحاج، کیتا و عبدالله کونی (السد)
اخراج: اکبر ایمانی(۵۸)
سپاهان: رحمان احمدی، سید جلال حسینی، محسن بنگر، هاشم بیک‌زاده، مهدی نصیری، اکبر ایمانی، امید ابراهیمی، احمد جمشیدیان( از دقیقه ۶۳ مهدی کریمیان)، فابیو جانواریو( از دقیقه ۸۳ محرم نویدکیا)، سید مهدی سید صالحی، عمادرضا( از دقیقه ۷۰ میلوراد یانوش).
سرمربی: لوکا بوناچیچ
السد: محمد سقر، نادر بالحاج، مسعط علی(از دقیقه ۶۵ حسن الحیدوث)، ممدو حمیدو نیانگ، کیتا عبدولقادر، عبد القادر، خلفان ابراهیم(از دقیقه ۷۵ علی عفیف)، طلال البلوشی( از دقیقه ۸۶ علی یزیدی)، عبدالله کنی، وزام ریزیک، طاهر زکریا محمد، لی چونگ سو
سرمربی: فوساتی لوراچی
شرح بازی: دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و السد از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حضور نزدیک به ۵ هزار تماشاگر آغاز شد.
با توجه به اتفاقات فصل گذشته سپاهان و تجربه آسیایی لوکا بوناچیچ بسیاری بر این باور بودند که سپاهان این بازی را با پیروزی به پایان می‌رساند بنابراین تیم اصفهانی با اندیشه استفاده از شرایط میزبانی به دنبال این بود که در مسابقه امشب پیروزی را از آن خود کند.
سپاهان که در بازی امشب با ترکیبی متفاوت از بازی‌های گذشته خود به میدان آمده بود، از اکبر ایمانی و مهدی نصیری، دو بازیکن جوان خود در کنار ترکیب با تجربه و البته عمادرضا و سیدصالحی در نقش مهاجم استفاده کرد و از همان دقایق ابتدایی بازی بر دروازه تیم السد مسلط شد.
سپاهانی‌ها در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی به شدت بر دروازه السد فشار وارد کردند و در یکی از دقایق ابتدایی توسط اکبر ایمانی و سید صالحی به موقعیتی دست یافتند که با درخشش طاهر زکریا، مدافع تیم السد این توپ از دروازه تیم قطری دور شد. 
در دقیقه ۱۲ بازی تلاش شاگردان بوناچیچ نتیجه داد و سپاهانی ها توانستند توسط امید ابراهیمی به گل برسند. 
ابراهیمی در دقیقه ۱۲ بازی  گل نخست سپاهان را بر روی اشتباه دروازه‌بان السد به ثمر رساند.
سپاهانی‌ها پس از گل چند موقعیت دیگر توسط بیک‌زاده، سید صالحی و عمادرضا داشتند اما رفته رفته تیم السد از لاک دفاعی خود بیرون آمد و حملاتی هم بر دروازه سپاهان ترتیب داد؛ حملاتی که البته در نطفه توسط سپاهانی‌ها خفه شد.
دروازه‌بان السد در ۱۵ دقیقه پایانی این بازی عملکرد مناسبی از خود نشان داد و اجازه نداد السد در نیمه نخست بیش از این گل بخورد تا این دیدار در نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان برسد.
سپاهان در دقایق نخست نیمه دوم بازی هم به دنبال به ثمر رساندن گل بود اما اخراج اکبر ایمانی در دقیقه ۵۸ بازی برنامه‌‌های بوناچیچ را به هم ریخت تا سپاهان مجبور شود از این دقیقه ۱۰ نفره بازی کند.
بوناچیچ بعد از اخراج ایمانی به سرعت دست به تعویض زد و با استفاده از کریمیان و تعویض عمادرضا با یانوش، ترکیب تیم را هجومی‌تر کرد تا السد نتواند از خلاء ایجاد شده در خط هافبک سپاهان استفاده کند.
بازیکنان تیم السد از دقیقه ۷۵ بازی فشار بسیاری بر دروازه سپاهان وارد کردند و توسط ممدو نیانگ نیز یکی دو موقعیت خوب داشتند که این موقعیت‌ها با درخشش خط دفاعی سپاهان و همچنین رحمان احمدی به سرانجامی نرسید.
تیم السد در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار فراوانی بر روی خط دفاعی سپاهان وارد کرد اما بوناچیچ با تعویض‌های خود در مسابقه تا حدودی از این فشارها کاست؛ با این وجود السد در نیمه دوم چند موقعیت گل داشت که اگر خوش‌شانسی سپاهان نبود، این دیدار با پیروزی تیم اصفهانی به پایان نمی‌رسید.
شرح گل:
۱-۰(سپاهان):
خروج محمد سقر دروازه‌بان و مشت توپ توسط او، موقعیت را در اختیار امید ابراهیمی قرار داد و ابراهیمی در موقعیت ۶ قدم توپ را با شوت محکم در دقیقه ۱۲ بازی وارد دروازه تیم السد کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱:
احمد جمشیدیان در حرکتی انتحاری، توپ را به اکبر ایمانی سپرد تا وی از روی خط دروازه موقعیت را به هدر دهد.
دقیقه ۳: شوت بیک زاده از درون محوطه جریمه با فاصله کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۲۵: شوت سرکش جانواریو با برخورد به مدافع حریف، با فاصله ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۹: باز هم شوت جانواریو از پشت دروازه. این بار محمد سقر دروازه بان السد مانع از گل شدن توپ شد.
دقیقه ۳۴: پاس در عمق هوایی امید ابراهیمی در شرایط تک به تک به احمد جمشیدیان رسید ولی با بی دقتی وی توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۰: پس از حرکت انفرادی عمادرضا، وی در موقعیت شوت زنی قرار گرفت ولی شوتش با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۷: حرکت عمقی و زیبای مامدو نیانگ، باعث تک به تک شدن وی با رحمان احمدی شد ولی رحمان مانع از گلزنی نیانگ شد.
دقیقه ۸۹: در پی اشتباه مهدی نصیری در جاگیری، توپ به کیتا رسید ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه وی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰+۲: ضربه آزاد برای السد. این ضربه را حیدوث به سمت دروازه سپاهان زد ولی توپ بعد از برخورد به مدافعین، به طرز خطرناکی به تیرک دروازه سپاهان اصابت کرد و به کرنر رفت. این صحنه جدی ترین خطر السد در طول بازی بود.
بهترین بازیکن: امید ابراهیمی که سال گذشته روند صعودی و رو به رشدی را در تیم قلعه‌نویی طی کرد، در فصل جاری نیز یکی از بهترین‌های سپاهان بوده و بدون شک عملکرد او در این مسابقه او را بیش از یک هافبک دفاعی مطرح کرد. ابراهیمی در بازی امروز با هوش و سرعت خود از موقعیت بدست آمده استفاده کرد و یک گل ارزشمند برای سپاهان به ثمر رساند؛ گل ۳ امتیازی امید ابراهیمی در کنار دوندگی فراوان این بازیکن و دفاع عالی او را به ستاره دیدار امروز تبدیل کرد. بدون شک امشب شب رحمان احمدی هم بود چراکه دروازه‌بان سپاهان در بازی امشب عملکردی فوق‌العاده داشت و در چند صحنه نجات دهنده دروازه سپاهان بود تا هواداران سپاهان در پست دروازه‌بان نگرانی چندانی احساس نکنند.
اتفاق ویژه: پس از مدت‌ها بازی ضعیف محرم نویدکیا در سپاهان، بالاخره بوناچیچ متقاعد شد که این بازیکن را در ترکیب سپاهان قرار ندهد؛ هرچند هنوز بازیکنانی مثل هاشم بیک‌زاده و مهدب نصیری هستند که معلوم نیست با توجه به بازی ضعیف چرا در ترکیب قرار می‌گیرند.
/۹۹

کد خبر 43420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    لوكا تشكر تشكر

    پاسخ سایت: 0

  • محمد رضا ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    ظاهراآ سپاهان به دلیل استفاده از یک بازیکن فصل قبل پرسپولیس (رحمان احمدی) که دو اخطاره بوده سه بر صفر بازنده میشه. این خبر را خبر آنلاین زده چقدر حقیقت داره؟؟

    پاسخ سایت: 0

  • m&m IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    خوشحالم كه يبار ديگه تونستيم حال اين عربا رو بگيريم زنده باد هرچي شير مرد آرياييه...

    پاسخ سایت: 0