علت صدای مهیب خیابان آذر اصفهان چه بود؟

مدیر برق منطقه یک اصفهان درباره صدای مهیب شب گذشته در خیابان آذر، توضیحاتی ارائه داد.

سید علیرضا عریضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره علت صدای مهیب شب گذشته در خیابان آذر اظهار کرد: شب گذشته در یکی از پست‌های برق واقع در خیابان آذر اصفهان اصطلاحاً سرکابل پست برق می‌زند که پدیده طبیعی محسوب و معمولاً زمانی رخ می‌دهد که تجهیزات شبکه فرسوده می‌شود. پس از بروز این اتفاق، در ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه شب، واحد حوادث شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به سرعت به مکان حادثه اعزام و فرآیند تعویض سرکابل به صورت کامل انجام شده است.

وی افزود: به دلیل زمان وقوع حادثه و قدرت سرکابل، صدای حاصل از خرابی سرکابل باعث ترس همشهریان ساکن در منطقه شد. اکنون مشکل به صورت کامل برطرف شده است.

مدیر برق منطقه یک اصفهان درباره نگرانی برخی شهروندان اظهار کرد: از آن جایی که منطقه وقوع حادثه، منطقه مسکونی و نه نظامی- صنعتی بوده است، احتمال بروز خرابکاری یا حوادث اینچنینی منتفی بوده و بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. چنین مواردی در تجهیزات شبکه برق طبیعی است و گه گاه شاهد بروز رخدادهای مشابه هستیم.

عریضی خاطرنشان کرد: از زمان بروز این اتفاق به دلیل قابلیت مانور در شبکه برق (انتقال برق از مسیر جایگزین به منظور برقراری برق مشترکین) تنها ۱۳ دقیقه برق منطقه قطع شده و فرآیند تعویض سرکابل معیوب تا حل کامل مشکل ادامه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط زمان این مسئله (عملیات مانور) ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است که به دلیل سرعت بالای کار، عملیات مذکور در ۱۳ دقیقه به اتمام رسیده است. همچنین حداقل زمان برای تعمیرات شبکه در موارد مشابه حدود سه ساعت است که پس از عملیات مانور آغاز و تا انتها انجام شده است.

کد خبر 433329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.