انتقاد شورای شهر به حضور انبوه بیماران غیربومی مبتلا به کرونا در یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: لازم است از ورود مسافران شهرهای قرمز کرونایی به شهر یزد جلوگیری شده و اقدامات پیشگیرانه مجدداً افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ غلامعلی سفید امروز (شنبه) در دویست چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد امروز (شنبه) با بیان اینکه حجم ورودی مسافران به شهر یزد از شهرهای کرونایی قرمز رو به افزایش است، گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های شهر غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول شیوع کرونا موضوع به‌خوبی از سوی مسئولان استان و شهر مدیریت شد، اظهار کرد: لازم است از ورود مسافران شهرهای قرمز کرونایی به شهر یزد جلوگیری شده و اقدامات پیشگیرانه مجدداً افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی گفت: انقلاب اگر از رهبران فکری خود تهی شود نمی‌تواند اهداف خود را دنبال کند؛ این اتفاق در اوایل انقلاب با ترور رهبران فکری انقلاب توسط منافقین رخ داد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این ایام مصادف با شهادت آیت‌الله صدوقی است، تصریح کرد: امیدواریم به حضور و وجود افرادی چون ایشان و فرزندشان در یزد توجه شود تا انسجام و وحدت بیشتری در بین مردم شکل گیرد.

سفید با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز صنعت و معدن اضافه کرد: عده‌ای یزد را بهشت معادن می‌دانند ولی همین معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از معادن را باید در کنار حفظ محیط‌زیست دنبال کنیم، افزود: صنایع و معادن بزرگ تکالیف اجتماعی دارند و نمی‌شود معدن بیشترین سود را ببرد و مردم در فقر مادی و فرهنگی به سر ببرند.

زمین‌های دارای کاربری فرهنگی اجتماعی دپو شده است

در ادامه این جلسه الهه جورابی، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: علی‌رغم تلاش‌های شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار در شهر یزد به نظر می‌رسد اداره کل مسکن و شهرسازی استان برخی از زمین‌های دارای کاربری‌های تفریحی و رفاهی را دپو کرده و برای استفاده ارائه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه زمین‌های شهر به‌گونه‌ای دپو شده که در اختیار شهرداری و سرمایه‌گذاران قرار نمی‌گیرد، افزود: برخی از سرمایه‌گذاران بومی به دلیل نبود توجه لازم نسبت به آن‌ها در حال خارج کردن سرمایه خود از شهر و استان یزد هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان و شهرداری نسبت به سرمایه‌گذاران هستیم، اضافه کرد: زمین‌های دپو شده برای احداث پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی به سرمایه‌گذاران واگذار شود تا علاوه بر رضایت شهروندان زمینه سرمایه‌گذاری مطلوب در شهر فراهم شود.

جورابی همچنین با اعتراض به امکانات ایستگاه شماره ۱۳ آتش‌نشانی شهر یزد خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای بهینه شدن امکانات این ایستگاه شد.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌های اشتراکی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، تأکید کرد: گزارشی از صداوسیما پخش‌شده است که برخی برای استفاده از این دوچرخه‌ها هزینه پرداخت کرده‌اند، به نظر می‌رسد پیمانکار در این بخش به‌خوبی عمل نکرده و در زمان آزمایش، سامانه مورد سو استفاده قرار گرفته است.

تغییر کاربری باغ‌شهر یزد متوقف شود

عضو دیگر شورای شهر یزد با بیان اینکه احداث باغ‌شهر یزد با متراژ ۱۱ هکتار از سال ۹۴ در دستور کار شهرداری است، گفت: در این خصوص اقدامی انجام نشده و در حال حاضر بخشی از این زمین‌ها به مسکونی تغییر کاربری داده‌شده است.

مرتضی شایق اظهار کرد: لازم است جلوی این‌گونه تغییر کاربری‌ها گرفته شده و بحث احداث باغ شهر یزد در محدوده حسن‌آباد کنار گذاشته شود تا تا جبران اشتباهات گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازها در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای بدون رعایت بدنه سازی انجام می‌شود، اظهار کرد: نامه‌هایی از مسکن و شهرسازی و اداره کل امور شهری استانداری در این خصوص به شهرداری ارسال شده ولی پاسخی دریافت نشده است.

شایق بابیان اینکه این نهادها از پاسخگوی نبودن شهرداری گلایه‌مند هستند، گفت: امیدواریم این رویه اصلاح و به‌زودی این معضل نیز حل شود زیرا در ورودی این بلوار سوله‌ای در حال ساخت است.

آمار کرونا در یزد با واقعیت منطبق نیست

سپنتا نیکنام، عضو شورای اسلامی شهر یزد بابیان اینکه بارها در خصوص مباحث مرتبط با کرونا در شورا صحبت شده است، گفت: وضعیت آمار اعلام شده کرونا در یزد با واقعیت در تضاد است و من به‌عنوان نمایند مردم مطمئن نیستم که شهر یزد در وضعیت قرمز نباشد.

وی با بیان اینکه لازم است با دعوت از مسئولین مرتبط این حوزه شفاف‌سازی لازم انجام شود، افزود: برخی از متخصصین امر معتقدند که شهر یزد از حالت قرمز نیز عبور کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: موضوع کرونا را شوخی گرفتیم به‌طوری‌که اگر در سال قبل غافل‌گیر شدیم در حال حاضر دیگر بحث غافل‌گیری مطرح نیست و اگر اتفاقات گذشته تکرار شود قطعاً ساده‌انگاری کرده‌ایم.

ورود مسافرین شهرهای قرمز کرونایی مسدود شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز بابیان اینکه با قاطعیت از مسئولین امر می‌خواهم که از ورود هم‌وطنانی که از شهرهای قرمز کرونایی به یزد سفر می‌کنند، جلوگیری شود، گفت: شهر یزد به محلی برای کاسبی برخی از پزشکان سودجو تبدیل‌شده و مهمان‌نوازی یزدی‌ها به بازی گرفته‌شده است.

محسن ابوترابی با بیان اینکه یزدی‌ها همیشه مهمان‌نواز هستند، افزود: در حال حاضر اگر یک یزدی بیمار شود بعضاً تختی برای بستری پیدا نمی‌کند زیرا تخت‌ها توسط بیماران غیربومی اشغال شده است.

وی اضافه کرد: از مسئولین استان و به‌ویژه استاندار می‌خواهیم که سلامت مردم یزد را فدای برخی از عناوین و اقشار محدود نکنند.

کد خبر 430827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.