کرونا جان ۵ هزار مصدوم شیمیایی سردشت را تهدید می‌کند

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی گفت: در این روزها به‌واسطه شیوع کرونا جان پنج هزار جانباز شیمیایی در خطر بوده و ممکن است به علت مشکلات ریوی با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند.

به گزارش ایمنا، رحمت الله شمسی با یادآوری روزهای سخت جنگ برای مردم شهرستان سردشت اظهار کرد: با گذشت ۳۵ سال از تاریخ بمباران شیمیایی سردشت هنوز بسیاری از جانبازان این حادثه در شرایط سختی به سر می‌برند و از درمانگاه تخصصی و کادر درمانی مجرب محروم هستند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه برای روند درمانی ناگزیرند یا به مرکز استان آذربایجان غربی یا به استان‌های همجوار مراجعه کنند، افزود: فکر نمی‌کنم برای مردم مظلوم و شیمیایی سردشت که بارها از سوی دولت عراق در دوران جنگ تحمیلی مورد حمله‌های هوایی قرار گرفتند و جوانمردانه از کشورشان دفاع کردند ساختن بیمارستان یا درمانگاه تخصصی خواسته زیادی باشد

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این روزها به‌واسطه شیوع کرونا جان پنج هزار جانباز شیمیایی در خطر بوده و ممکن است به علت مشکلات ریوی با ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دهند.

وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی بازارچه‌های مرزی قاسم خان، اشکان و گاهی کیله مردم این شهرستان بیکار شده و مجبورند برای کارگری به کشور عراق و یا به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

شمسی اضافه کرد: منازل اهالی به علت همین مهاجرت‌ها به مخروبه و متروکه تبدیل شده و اگر دوباره مرزها بازگشایی شوند و تجارت با کشورهای همسایه شکل گیرد نیز می‌توان تحریم‌ها را دور زد و از مهاجرت‌ها جلوگیری کرد.

وی به مشکلات زیر ساخت‌های شهری نیز با گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: هنوز مدرسه‌ای که در آن تحصیل کردیم و مورد اصابت موشک قرار گرفت و باعث کشته شدن تعدادی از دانش آموزان شد، بازسازی نشده و با تخریب مدرسه جز زمین خاکی چیزی از آن باقی نمانده است.

نایب رئیس شورای استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: در کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان مواردی ازجمله طلاق، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، مهاجرت، حاشیه‌نشینی و خودکشی در بین مردم مطرح است که همه ریشه در فقر دارند.

کد خبر 430788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.