۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
نیاز ۳۰ میلیارد دلاری وزارت صمت

معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صمت گفت: ۳۰ میلیارد دلار ارز در سال ۱۳۹۹ برای موضوعات مرتبط با تولید نیاز داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در تشریح اولویت‌های معاونت امور صنایع در سال ۹۹، اظهار کرد: در سال جاری تأمین مواد اولیه و واسطه‌ای، اجزا و قطعات و تأمین ارز مورد نیاز را در دستور کار داریم. تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، مدیریت واردات و اولویت بندی کالاها، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز امسال با جدیت دنبال می‌شود. همچنین فعال سازی ظرفیت‌های راکد، استفاده از ظرفیت‌های خالی و تولید نیازهای اولویت دار کشور در صدر برنامه‌های معاونت امور صنایع در سال ۹۹ است.

وی افزود: اهداف کمی برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و به طور مستمر مورد پایش قرار خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف کمی و تقسیم کارها با سازمانهای استانی و تابعه هماهنگی داریم. همچنین ۳۰ میلیارد دلار ارز در سال ۱۳۹۹ برای موضوعات مرتبط با تولید نیاز داریم.

صادقی نیارکی در تشریح برخی برنامه مهم معاونت امور صنایع وزارت صمت در سال ۹۹ نیز گفت: امسال تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل، توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی به ویژه شناسه کالا و کد رهگیری در کالاهای هدف و ساماندهی تقاضا برای محصولات پتروشیمی و فولاد در دستور کار است.

کد خبر 427916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.