درج اعتبار از دفترچه درمانی تأمین اجتماعی حذف شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، بر اساس دستور اداری صادر شده از سوی دکتر مصطفی سالاری در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

از ابتدای خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

سامانه‌های ۴ گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

همه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" می‌باشند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تأمین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 424301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.