تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزم مبتلا به بیماری های مزمن

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: در این دوره از اعزام برای حفظ سلامت مشمولان، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری های مزمن آسمی ، قلبی و عروقی ، خونی ، گوارشی و عفونی هستند ،تمدید شد.

به گزارش ایمنا، سردار تقی مهری در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی یکم اردیبهشت ماه سال جاری ، ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا اظهارکرد: امنیت رکن اصلی هر جامعه است و وظیفه هر فرد ایرانی حفظ جان، مال و ناموس و نیز دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور است.

وی گفت: اولین تاثیر خدمت مقدس سربازی، مسئولیت پذیری است و سربازان در حوزه های مختلف امنیتی، اجتماعی و.... مسئولیت پذیر شده و ایفای نقش می کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: حضور فعال در عرصه های اجتماعی از دیگر دستاوردهای خدمت سربازی است که با شیوع و گسترش ویروس کرونا شاهد حضور چشمگیر نیروهای مسلح در خصوص گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر،ارائه خدمات درمانی و...بوده ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم خدمت مقدس سربازی، ایجاد روحیه ایثارگری برای حفظ و برقراری نظم و امنیت است که در حال حاضر حفظ و ارتقاء بهداشت جامعه در اولویت است و نیروهای مسلح  در عرصه مقابله با ویروس کرونا با ایجاد قرارگاه بهداشتی "امام رضا (ع)"حضور فعال داشته است.

سردار مهری تصریح کرد: اولین مسئله ای که مدنظر همه فرماندهان است حفظ سلامت سربازان می باشد که در این راستا دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار گرفته و علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش،مواد ضدعفونی کننده در بین سربازان، خودروهای حمل سربازان و آسایشگاه ها نیز ضدعفونی شده اند.

وی گفت: به منظور کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی، تلاش سازمان بر این بوده که اکثریت مشمولان اعزامی به صورت غیر حضوری (انفرادی) به مراکز آموزش و یگانهای سازمانهای نیروهای مسلح اعزام شوند. در مواردی که امکان اعزام انفرادی مشمولان وجود نداشته و سربازان از رده های وظیفه عمومی اعزام شده اند، دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی از قبیل تست و غربالگری مشمولان در رده های وظیفه عمومی با حضور تیم های بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس ها رعایت شده و در داخل اتوبوس ها نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در هر صندلی 2 نفره یک مشمول مستقر می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون گذراندن دوره آموزشی، بطور مستقیم به مراکز درمانی نیروهای مسلح اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در این دوره از اعزام برای حفظ سلامت مشمولان، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری های مزمن آسمی ، قلبی و عروقی ، خونی ، گوارشی و عفونی هستند تمدید شد.

منبع: خبرگزاری پلیس

کد خبر 419807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    تو رو خدا یه تصمیم نهایی بگیرید واسه ما