افراد ضعیف جامعه وارد کشتی می شوند/ از کشتی حمایت نمی‌شود

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان گفت: بیشتر سرمایه گذاری ها در رشته های دیگر شده و از کشتی گیران حمایت نمی‌شود.

محمد جواد قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قرار است که فعالیتی در کشتی انجام نشود، اما مربیان ما به ورزشکاران تیم منتخب که تمام رده سنی ها را در بر می‌گیرد برنامه داده اند.

دبیر هیئت کشتی اصفهان با بیان اینکه فدراسیون کشتی تمامی مسابقات را لغو کرده و تمام فعالیت ها تا اطلاع ثانوی لغو شده است، افزود: ورزشکاران با استفاده از این برنامه در خانه تمامی کارهای بدنسازی را انجام می‌دهند و هر فرد نیز باید برنامه های هوازی خود را انجام دهد. 

وی در رابطه با بیان اینکه در چند سال اخیر در استان اصفهان توجه به ورزش های توپی زیاد شده است، اضافه کرد: بیشتر سرمایه گذاری ها در رشته های دیگر شده و رسیدگی خوبی به کشتی نمی‌شود، صحبت های زیادی با اسپانسر ها برای توسعه کشتی انجام دادیم، اما ثمری نداشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که پیشرفت کشتی اصفهان را کم کرده، دشواری این رشته نسبت به دیگر ورزش ها است و همین باعث شده تا استقبال از این ورزش کم شود. در دو سال گذشته توجه ما بر روی بخش های پایه بود که نتایج خوبی را کسب کرده ایم و در بخش پایه ملی پوش هایی داشتیم.

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان گفت: در بزرگسالان نیز تک ستاره هایی مانند مهدی زاده را در فرنگی داشته ایم. در همه رده های سنی تک ستاره هایی داشته ایم، اما نتوانسته ایم همانند گذشته ورزشکاران ملی پوش زیادی داشته باشیم.

قائدی ادامه داد: در رده های پایه در هر دو بخش فرنگی و آزاد ملی پوش داریم و برنامه هایی را در پیش گرفته ای که که اگر از آن ها حمایت شود، نتیجه خوبی بدست می‌آید.

وی افزود: هر سال با شرکت ها و کارخانه ها صحبت هایی را در رابطه با تیم داری در لیگ انجام می‌دهیم، اما آن ها به دلیل اینکه کشتی پخش زنده ندارد این پیشنهاد را قبول نمی‌کنند. این روز ها اسپانسر ها به دنبال پخش تلویزیونی هستند.

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان با اشاره به اینکه افرادی که وارد رشته کشتی می‌شوند از افراد ضعیف جامعه هستند، ادامه داد: ورزشکاران این رشته ورزشی درآمدزایی زیادی ندارند و نمی‌توانند خرج خودشان بکنند، اگر از این رشته حمایت های بیشتری شود نتایج نیز بهبود می یابد.

کد خبر 418952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.