کاشت گونه‌های گیاهی در فضاهای خالی معابر سطح شهر

معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: باید در چند روز آینده فضاهای خالی در معابری که از وجود گونه‌های گیاهی از جمله درختان بهرمند نیستند را شناسایی و به منظور ایجاد فضای سبز در آنها اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایمنا، محمد عسگری، با اشاره به نزدیک شدن به زمان احداث پروژه‌هایی چون تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری و پل شهید صیدی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز مناسب در کنار چنین پروژه هایی خود به تنهایی نقش مهمی در ایجاد فضاهای شهری خواهد داشت.

وی با توجه به توسعه فضای شهر اراک و احداث تقاطع‌ها و خیابان جدید گفت: کاشت گونه‌های گیاهی مختلف و ماندگار را باید در کنار احداث پروژه‌های مختلف شهری در نظر داشت و مقرر شد طی چند روز آینده فضاهای خالی در معابر که از وجود گونه‌های گیاهی از جمله درختان بهرمند نیستند را شناسایی و به منظور ایجاد فضای سبز در آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

عسگری با اشاره به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: کارگران این سازمان نیز باید توسط پیمانکاران مجهز به امکانات بهداشت فردی شوند تا بتوان از شیوع این ویروس جلوگیری کرد.

محمدرضا کشاورزیان رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به اهمیت رسیدگی به فضای سبز شهری اظهار کرد: واکاری درختان شهر در دو بخش پارک‌ها و معابر که در شش ماهه دوم سال ٩٨ و ابتدای سال جاری با نظارت کارشناسان مربوطه توسط عوامل اجرایی این سازمان صورت گرفت، در نوع خود بی نظیر بوده و حجم عملیات انجام شده نسبت به مشابه سال‌های پیش پیشرفت چشمگیری داشته است.

کد خبر 418765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.