ابداع فناوری تشخیص چهره از روی ماسک

محققان یک شرکت امنیتی اعلام کردند که استفاده از فناوری تشخیص چهره حتی با ماسک هم امکان پذیر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، توصیه می‌شود افرادی که در معرض برخورد با مبتلایان ویروس کرونا یا حتی افراد مشکوک به این بیماری قرار دارند، همه نکات بهداشتی را رعایت کنند. این افراد حتماً باید از دستکش و ماسک‌های مخصوص جهت پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا استفاده کنند.

نکته قابل توجه اینکه که فرد نباید تا وارد شدن به منطقه امن و دور شدن از خطر ابتلا به ویروس کرونا به ماسک صورت خود دست بزند. به همین دلیل کسانی که از ماسک استفاده می‌کنند نمی‌توانند توسط فناوری تشخیص چهره، قفل صفحه تلفن هوشمند خود را باز کنند.

محققان یک شرکت امنیتی به نام "Tencent Security Xuanwu Lab"، به تازگی روش موثری برای حل این مشکل کشف کرده‌اند. به گفته آن‌ها اگر کاربر زمان ثبت چهره، نیمی از صورت خود را با ماسک پوشانده باشد، باز هم قادر خواهد بود از فناوری Face ID و دیگر فناوری‌های مربوط به تشخیص چهره استفاده کند. در این صورت لازم نیست فرد به ماسک خود دست بزند، یا آن را از روی صورت خود بردارد.

کاربران باید به منظور استفاده از این نوع فناوری‌، ماسک خود را از وسط تا کنند و آن را روی صورت خود نگه دارند، سپس تصویر خود را ثبت کنند. محققان شرکت Tencent اعلام کردند با روش جدید فناوری‌های تشخیص چهره، هویت کاربر را حتی در شرایطی که ماسک به طور کامل روی صورت او قرار دارد، تشخیص خواهد داد. به گفته محققان گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ پرو، قادر به انجام این عملیات است، اما این امکان هنوز برای بقیه گوشی‌های هوشمند آزمایش نشده است.

کد خبر 414954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.