قیمت مرغ در بازار مناسب ادامه فعالیت مرغداران نیست

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان گفت: اگر قیمت مرغ برای مصرف کننده افزایش پیدا نکند، مرغداران توانایی تأمین نیاز جوجه یک روزه خود برای فصل بعدی جوجه ریزی را نخواهند داشت و تولید مرغ در کشور با مشکلات مواجه و بازار با کاهش عرضه مرغ روبرو خواهد شد.

حمیدرضا شیخان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت اخیر جوجه یک روزه در بازار، اظهار کرد: قیمت جوجه یک روزه به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی تعیین قیمت مرغ در بازار، اثر مستقیم بر نرخ این محصول دارد و با توجه به قیمت مصوب مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور (۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان)، دولت باید تدابیری برای متعادل کردن این نرخ در نظر بگیرد.

وی افزود: افزایش قیمت جوجه یک روزه در بازار باید در فرمول تعیین قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعمال شود و قیمت مرغ برای مصرف کننده افزایش پیدا کند، اما تاکنون این مهم انجام نگرفته و تا زمانی که مصوبه جدید اعلام قیمت‌ها از سوی ستاد تنظیم بازار صادر نشود، افزایش قیمت تخلف صنفی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارگروه تنظیم بازار استان به دبیری سازمان صمت اصفهان، می‌تواند با دخالت در مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت نهایی مرغ برای مصرف کننده در بازار، از کاهش عرضه این محصول در بازار شب عید جلوگیری کند.

شیخان اضافه کرد: قیمت هر عدد جوجه یک روزه در فرمولی که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده در بازار را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده، دو هزار و ۴۵۰ تومان محاسبه شده بود و اکنون قیمت هر عدد جوجه یک روزه مورد نیاز مرغداران به چهار تا چهار هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

اخبار مرتبط:

کد خبر 408866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.