جستجوی شانس صعود در زمین بازنده همیشگی

تیم ملی فوتبال امید ایران در حالی فردا به دیدار کره جنوبی می‌رود که ۳ امتیاز این مسابقه می‌تواند شرایط را برای صعود احتمالی تیم ایران فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا تساوی تیم ملی امید ایران در مقابل ازبکستان و برتری کره جنوبی در مقابل چین باعث شد تا شرایط تیمهای صعود کننده از گروه سوم رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو به شدت پیچیده شود و شاید مسابقات دور دوم بتواند سرنوشت این گروه را مشخص کند.

فردا یکشنبه از ساعت ۱۳:۴۵ تیم ملی امید کشورمان در شرایطی به دیدار کره جنوبی خواهد رفت که شاگردان حمید استیلی در مسابقه اول خودشان در برابر اربکستان نتیجه لازم را کسب نکردند و در حالی که انتظار می رفت فوتبال ما بتواند ۳ امتیاز را از ازبکستان بگیرد یک تساوی نه چندان مطمئن کار تیم ملی ایران را برای صعود از این گروه بسیار سخت کرد.

به هر حال دو تیم اول و دوم جدول راهی مرحله بعدی می‌شودند و تیم ملی کشورمان برای صعود مطمئن به مرحله بعد باید به فکر کسب برد در مقابل کره جنوبی و چین باشد. کره‌ای ها شاید از لحاظ اعتبار و جایگاه نسبت به ازبکستان تیمی شناخته شده‌تر باشند ولی به هر حال چند سالی است که در رده ملی حریفی همیشه بازنده در مقابل فوتبال ایران بوده‌اند و باید امیدوار باشیم این نتایج در رده امید هم تکرار شود.

البته کره‌ای‌ها به واسطه برد روز اول در مقابل چین با شرایط بهتری به دیدار ما می‌آیند ولی با این حال شاید بازی دوم بتواند کیفیت واقعی تیم حمید استیلی را نشان دهد. بازی محتاطانه ایران در مقابل ازبکستان شاید در مقابل کره جنوبی تبدیل به یک بازی هجومی شود و مهره‌هایی مثل مهدی قائدی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرند.برتری تیم ملی ایران در مقابل کره شانس امیدهای ایران برای صعود از این گروه را زیاد خواهد کرد ونبردن کره جنوبی اگر با برتری ازبکستان در مقابل چین همراه شود می‌تواند رویای صعود را از پیش روی تیم ما بردارد. در روزهایی که موجی از غم بر روی دل مردم ایران آوار شده شاید عملکرد امیدها و صعود به المپیک بتواند مرهمی بر این زخم ها باشد و حمید استیلی و شاگردانش به خوبی وظسفه سنگین خودشان را می شناسند.

کد خبر 405245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.