دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی راه یافت

بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی منطقه غرب آسیا، با راهیابی تیم دانشگاه شریف به مسابقات جهانی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در این مسابقه ۷۹ تیم سه نفره از ۶۲ دانشگاه داخل کشور به رقابت پرداختند که در نهایت تیم برتر این مسابقه به چهل و چهارمین رقابت جهانی برنامه‌نویسی ICPC که اردبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ در کشور روسیه برگزار می‌شود، راه یافت.

دکتر جعفری، مسئول روابط عمومی مسابقه گفت: تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ موفق شد به جمع ۱۰ تیم برتر جهان راه یافته و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

وی افزود: مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی (ICPC) در سال ۱۹۷۷ توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام، با هدف ارتقاء توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شد.

مسئول روابط عمومی در مورد روند برگزاری مسابقه گفت: این مسابقه هر ساله به‌ صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی راه می‌یابند. در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۵۰ مسابقه‌ منطقه‌ای در سطح جهان برگزار شد که طی آن‌ها بیش از ۵۲ هزار دانشجو از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشگاه و از ۱۱۰ کشو در نقاط مختلف جهان طی مدت چهار ماه به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۳۴ تیم برتر به مسابقه‌ جهانی راه یافتند.

دکتر جعفری افزود: برگزاری سالانه‌ مسابقه‌ ای‌سی‌ام، نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است. تقویت مهارت‌های حل مسئله، طراحی و پیاده‌سازی پروژه در زمان محدود، تقویت مهارت‌های گروهی و انجام کار تیمی از دیگر اهدافی است که این مسابقه دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌کنندگان برتر این مسابقه در مسابقات جهانی، دستاورد دیگری است که برای دانشجویان و دانشگاه‌های کشور افتخار بزرگی است.

مسئول روابط عمومی مسابقه ادامه داد: پس از دو روز رقابت بین تیم‌های شرکت کننده، تیم Nimroo از دانشگاه شریف موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد؛ ضمناً تیم Mast نیز از دانشگاه شریف مقام دوم این رقابت‌ها را ازآن خود کرد.همچنین مقام سوم تا پنجم این رقابت‌ها نیز به‌ ترتیب به دانشگاه صنعتی امیر کبیر، صنعتی شریف و تهران اختصاص یافت.

کد خبر 402142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.