فرهنگ‌سازی برای رفع سد معبر صنوف اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با انتقاد از فرهنگ نادرست استفاده از معابر و سد کردن آن‌ها توسط کسبه در شهر گفت: فرهنگ‌سازی مهمترین و بهترین راهکار برای رفع سد معبر صنوف است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ اشتباه اشغال پیاده‌روها یکی از مشکلات مهم در سطح معابر و خیابان‌های شهر بوده که رفت و آمد عابران پیاده را با مشکلات زیادی همراه کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از کسبه و واحدهای صنفی اجازه ندارند از پیاده رو برای گذاشتن میز و صندلی و کالا استفاده کنند، افزود: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به سابقه طولانی سدمعبر و تاثیرگذاری اندک اخطارها و پلمب‌ها، به نظر می‌رسد مؤثرترین راهکار در این خصوص، فرهنگ‌سازی برای رعایت حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه شهروندان با مشارکت خود به عنوان ضابطان اجرای قانون می‌توانند در کاهش تخلفات شهری موثر باشند، از این رو برای افزایش مشارکت آنها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: با دستور شهردار کمیته های ویژه تخلفات شهری تشکیل یافته که محور اصلی آن رفع سد معابر است.

محمدحسینی با اشاره به سد معبر صنوف به ویژه میوه‌فروشان، اظهارکرد: در شهر اصفهان بیش از سه هزار واحد صنفی میوه فروش وجود دارد که بیشتر آنها پروانه کسب ندارند، از این رو اتحادیه مربوطه برای قانونمندکردن واحدهای صنفی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نیروهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نسبت به رفع سد معبر بر اساس وظیفه قانونی اقدام می‌کنند و چنانچه واحدهای صنفی قانون را تمکین نکردند با حفظ حقوق کسبه اعمال قانون می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن شب یلدا قرار داریم، جلساتی با اتحادیه میوه فروشان شهر اصفهان برگزار شده تا بر اساس برنامه منسجم از سد معبر میوه فروشان جلوگیری شود.

کد خبر 401195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.