ممنوعیت تردد در ۱۲ محور جاده‌ای

وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد در ۱۲ محور به دلیل مداخلات جوی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته براساس آخرین اطلاعات دریافتی از دو هزار و ۲۲۸ تردد شمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل، ۸.۳ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، وزارت راه و شهرسازی امروز _جمعه ۲۲ آذرماه_ اعلام کرد:‌ سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴.۸ درصد، اوج تردد بین ساعت‌های ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد، بین ساعت‌های ۳ تا ۴ صورت گرفته است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، ‌ سایر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به ‌روال عادی جریان دارد.

محدودیت‌های ترافیکی تا فردا _شنبه ۲۳ آذرماه_       

موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت تا ساعت ۶ فردا _شنبه ۲۳ آذرماه_ از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است؛ البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

خودرو سواری/ محور کندوان

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز (جمعه) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز _جمعه ۲۲ آذرماه_ از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

در محور کندوان نیز تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

در محور هراز، تردد همه تریلرها ممنوع است البته تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز (جمعه) از محور هراز ممنوع گزارش شده است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی

محورهای رامیان- اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، محور فرعی شمشک-دیزین در استان‌های البرز و تهران، محور قدیم خرم‌آباد-پل دختر در استان لرستان و محور شهداد-اندوهجرد در استان کرمان، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود خواهد بود.

براساس این گزارش، ‌ محورهای سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ وازک-بلده در استان مازندران؛ گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، سروآباد-پاوه در استان کردستان؛ فنوج-کتیج-رمشک در جنوب استان سیستان و بلوچستان، جلگه- چاه اسحاق در جنوب استان سیستان و بلوچستان و پونل-خلخال در استان گیلان و اردبیل نیز تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

گزارش وضعیت هوای راه‌های کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: هم اکنون در آزادراه رشت - قزوین شاهد بارش باران و در محور چالوس، بارش برف و محورهای هراز-  فیروزکوه نیز فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

بر اساس آخرین وضعیت؛ محورهای شمالی در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه رشت – قزوین، تردد روان گزارش شده است.

همچنین در استان فارس محور شیراز - مرو دشت، محدوده گردنه اب باریک ترافیک سنگین گزارش شده است.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، دربرخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، البرز، زنجان، کردستان، همدان مرکزی و قم شاهد بارش برف و باران هستیم و محورهای استان‌های کرمانشاه، ایلام، بوشهر، قزوین و فارس نیز با بارش باران همراه است.

همچنین محور قدیم پلدختر خرم آباد و شهداد - نهبندان محور مسدود شریانی و شمشک-دیزین، اولنگ-شاهرود، شهداد-اندوهجرد، سی‌سخت-پادنا، وازک-بلده، گنجنامه-تویسرکان، پونل- خلخال، سروآباد-پاوه محورهای مسدود غیرشریانی گزارش شده‌اند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از رانندگان خواست برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

کد خبر 400943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.