مدیریت پسماند، مشکل همیشگی شهرهای گیلان

شهردار تالش گفت: گیلان به جهت حضور سالانه ۳۶ میلیون گردشگر، در بحث مدیریت پسماند و زباله همیشه دچار مشکل بوده است.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک شهرداران غرب استان گیلان با شهرداران استان یزد، اظهار کرد: همفکری، تبادل نظرات، بیان دیدگاه‌ها و برگزاری جلسات مشترک آموزشی با حضور شهرداران مناطق مختلف کشور در موضوع مدیریت پسماند بسیار موثر است.

وی افزود: شهرداران برای موفقیت در مدیریت پسماند و زباله، قبل از هر اقدامی باید برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان اقدام کنند.

شهردار تالش عنوان کرد: دو سال قبل از احداث یک کارخانه کمپوست ابتدا باید در بحث مدیریت زباله و تفکیک آن در مبدآ فرهنگ‌سازی کنیم تا زمینه بهره‌گیری از مشارکت شهروندان فراهم شود.

غنی‌زاده اضافه کرد: محصولات کارخانه تولید کود کمپوست و دیگر تولیدات مواد آلی حاصل از بازیافت در کشاورزی و فضای سبز شهری کاربرد دارد و هزینه تمام شده در این بخش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

غنی‌زاده تصریح کرد: گیلان به دلیل برخورداری موقعیت توریستی ممتاز و حضور سالیانه ۳۶ میلیون گردشکر، همواره در بحث مدیریت پسماند و زباله دچار مشکلات جدی بوده است، بنابراین فرهنگسازی در این زمینه سهم زیادی در کاهش معضلات ناشی از این وضعیت دارد.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات مناسبی در زمینه مدیریت پسماند و زباله از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد: امید است با استفاده از مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از امکانات مناسب، تولید پسماند و زباله در استان گیلان به حداقل برسد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش‌ مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 396880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.