۲۰ اصله درخت و درختچه قربانی حریق شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با ابراز تأسف از اینکه در حادثه آتش سوزی که در حاشیه زاینده رود اتفاق افتاد ۱۰ اصله درخت کاج مشهد و ۱۰ اصله درختچه در آتش سوخت، گفت: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی، حریق کنترل شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صبح امروز(چهارشنبه) در پارک ایثارگران حادثه آتش سوزی برای تعدادی از درختان حاشیه زاینده رود در حوالی پل غدیر اتفاق افتاد.

وی افزود: به محض اطلاع کارگر شرکت پیمانکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز به سازمان آتش نشانی، بلافاصله نیروها و خودروهای اطفاء حریق این سازمان به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با ابراز تأسف از اینکه در حادثه آتش سوزی امروز ۱۰ اصله درخت کاج مشهد و ۱۰ اصله درختچه در آتش سوخت، افزود: با توجه به اینکه درختان کاج رُزین دارند و قابل اشتعال است، با برخورد تاج درختان در کنار هم و ممتد بودن آنها آتش بلافاصله منتقل و شعله‌ور می‌شود، اما با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی، حریق کنترل شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از حادثه مدیر فنی اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در محل حاضر و با همکاری مسئول فضای سبز منطقه شش گزارش حادثه را ثبت کرده و توصیه‌های ایمنی را به پیمانکار فضای سبز متذکر شدند.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به ۱۰ اصله درخت کاج مشهد و ۱۰ اصله درختچه‌ای که دچار حریق شد، گفت: درختچه‌ها جایگزین و درختان کاج نیز بازکاشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاج‌ها درختان همیشه سبز هستند، اگر درخت خزان کننده بود، سال آینده شاخ و برگ جدیدی پیدا می‌کرد، اما اگر برگ درختان کاج و  سوزنی برگ از بین برود، برگ‌ها بار دیگر و در کوتاه زمان ایجاد نمی‌شود و منظره نازیبایی به خود می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بررسی می‌کنیم که تا حد امکان این درختان را حفظ کنیم، اما درختان سوزنی برگ نه هرس پذیر بوده و نه سریع برگ مجدد ایجاد می‌کنند از این رو اگر منظره نازیبایی ایجاد کنند، درختانی را جایگزین آنها خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حادثه امروز خوشبختانه خسارت جانی و مالی برای شهروندانی که در پارک حضور داشتند بر جا نگذاشته است، افزود:  کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی علت حادثه هستند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه حتی یک ته سیگار روشن یا آتش گرفتن یک برگ درخت می‌تواند حادثه آتش‌سوزی بزرگی را به همراه داشته باشد، به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و حراست فضای سبز همکاری داشته باشند و بدانند که روشن شدن هر چراغ خوراک پزی روی چمن‌ها یا حتی ذغال می‌تواند باعث حادثه‌ای بزرگ را به وجود آورد.

کد خبر 391827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.