فرار مغزها در بین کارشناسان روابط کار اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه حجم مراجع کار با تناسب کار نیروها همخوانی ندارد، گفت: در بین کارشناسان روابط کار اصفهان به دلیل حجم کاری و ازدحام ارباب رجوع فرار مغزها را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن نیرومند در نشست "سه جانبه گرایی کارفرما، کارگر و دولت" که امروز دوشنبه _هشتم مهرماه_ برگزار شد، با بیان اینکه از ۳۰ هزار و ۷۰۰ شکایت در هیئت های تشخیص در استان ۱۴ هزار و ۴۰۰ پرونده ( ۴۴ درصد شکایات)  در شهرستان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال آمار شکایات در بخش هیئت های تشخیص استان اصفهان ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه رونق تولید در شش ماه نخست امسال بیش از سال گذشته بوده است، افزود: شاید یکی از علل کاهش آمار شکایات رونق تولید است و با بهبود شرایط کارگر کمتری اخراج شده است.

مدیرکل تعان کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال های اخیر یکی از اقدامات بسیار مثبت وزارت کار تایید شرکت های خدماتی بوده است، تصریح کرد: با این اقدام در سال های اخیر مشکلات بی شمار پیمانکاران در زمینه پرداخت بیمه و حق اولاد را شاهد نیستیم مگر تخلفات مخفی صورت بگیرد.

وی با اشاره به فعال بودن کمیته تایید صلاحیت شرکت های خدماتی در اصفهان، افزود: این کمیته در سال جاری ۱۰ جلسه برگزار و ۱۵۷ شرکت پیمانکاری را تایید صلاحیت کرد. صلاحیت دو شرکت نیز به دلیل تخلف لغو شد.

نیرومند با بیان اینکه حجم مراجع کار با تناسب کار نیروها همخوانی ندارد، اظهار کرد: در بین کارشناسان روابط کار اصفهان به دلیل حجم کاری و ازدحام ارباب رجوع فرار مغزها را شاهد هستیم. 

مدیرکل تعان کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تربیت نیرو می تواند به کیفیت کار در این حوزه کمک کنند، خاطرنشان کرد: وزارت کار در سال های نه چندان دور فارغ التحصیلان کار و دانش را جذب می کرد و نیروها دو سال آموزش های پودمانی را می گذراندند؛ به نظرم آن افراد در حوزه های وزارت کار افراد موفقی بودند.

نیرومند با اشاره به وجود بیش از هشت هزار واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان، تصریح کرد: این حجم واحد صنعتی و صنفی باید پاسخگویی لازم در ادارات کار را داشته باشند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد وظایف این اداره در زمینه روابط کار است، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان استانی و کشوری حوزه اشتغال را مقدم بر روابط کار و وظیفه اصلی ما می دانند. در حالی که هرچه در این قسمت تلاش کنیم در کیفیت کار موثر است.

وی با اشاره به وجود دلالان در مراجع حوزه روابط کار، گفت: از مسئولان وزارت خانه درخواست می کنم یک چهارچوب نظام مند برای ساماندهی و تایید صلاحیت حضور این افراد در اداره کار در نظر گرفته شود تا این افراد بدانند پول هایی که دریافت می کنند، تحت کنترل است.

کد خبر 391563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.