پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه فاضلاب شهر ورنامخواست

شهردار ورنامخواست از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی پروژه احداث شبکه فاضلاب این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا اطهری‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب شهری در حفظ سلامت جامعه، اظهار کرد: همه شهروندان حق دارند در فضایی سالم و با استانداردهای شهری زندگی کنند و یکی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در اکوسیستم، سلامت عمومی و سفره‌های زیرزمینی، شبکه‌گذاری و جمع‌آوری فاضلاب شهری است. 
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از عملیات اجرایی فاضلاب شهر ورنامخواست انجام شده است، عنوان کرد: اجرای این پروژه هزینه زیادی را به همراه داشته و از گران‌ترین پروژه‌های عمرانی به شمار می‌آید.
شهردار ورنامخواست با اشاره به استقبال نکردن مردم از خرید انشعاب فاضلاب در این شهر، تصریح کرد: این در حالی است که تاکنون سیاست‌های تشویقی زیادی در این زمینه وضع و ابلاغ شده است.
مهدیان ادامه داد: در مناطقی از شهر ورنامخواست که شبکه فاضلاب راه‌اندازی شده است، مردم باید هر چه زودتر نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند، زیرا بی‌توجهی شهروندان به این مسئله تخریب زمین در کوچه و خیابان‌ها، تخریب آسفالت، نشست زمین و ایجاد چاله، هزینه سربار مرمت آسفالت، دپوی خاک مازاد به علت حفاری دستی در معابر عمومی، ایجاد ترافیک و تداخل در تردد و خطرات احتمالی دیگر را به دنبال دارد. 
اطهری‌فر با بیان اینکه شهرداری ورنامخواست برای خرید انشعاب فاضلاب شهروندان را همراهی می‌کند، اضافه کرد: به سبب مشکلات اقتصادی، برخی از شهروندان توان خرید انشعاب را ندارند، اما نباید فراموش کنیم که داشتن شهری آباد و توسعه یافته مستلزم همراهی آنان است.
وی عنوان کرد: چنانچه همزمان با اتمام شبکه‌گذاری فاضلاب شهروندان نیز اقدام به وصل انشعاب کنند، هزینه شهرداری در ترمیم ترانشه و آسفالت معابر به یک چهارم کاهش می‌یابد و بر همین اساس می‌توان اعتبار باقی‌مانده را در مسیر توسعه شهر مورد استفاده قرار داد. 
شهردار ورنامخواست تاکید کرد: با توجه به اهمیت اصلاح ترانشه‌های فاضلاب شهری و مطالبه مردم در این خصوص در سه مرحله برای خرید انشعاب اطلاع‌رسانی و تا پایان شهریورماه برای این‌منظور فرصت داده شده است.
کد خبر 388050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.