رییس صداوسیما هم قدرت کافی ندارد

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

 کاری هم از دست آقای علی عسگری برنمی‌آید

علی مطهری درباره برخی حواشی مطرح شده در خصوص نحوه تخصیص بودجه صدا سیما و مشروط کردن تخصیص آن به تایید نمایندگان رییس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، گفت: من این موضوع را سوال کردم و گفتند در این باره قدری تاخیر شده است نه اینکه سازمان برنامه و بودجه نخواهد بودجه صدا و سیما را بدهد.اگر این موضوع بخواهد به حالت گروکشی در بیاید کار خوبی نیست، ضمن این‌که اگر گفته می‌شود تخصیص بودجه صدا و سیما منوط به ارائه گزارش عملکرد این سازمان است در این صورت باید برای همه نهادها و سازمان‌ها چنین قیدی گذاشته شود در حالی که این طور نیست. لذا این شائبه را ایجاد می کند که این کار نوعی انتقام گیری است که به نظر من روش درستی نیست بر اساس آنچه من سوال کردم، چنین تصمیمی اتخاذ نشده و تنها قدری تاخیر در تخصیص بودجه رخ داده است نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و صدا و سیما برقرار نیست، اضافه کرد: آقای علی عسگری نماینده رسمی صدا و سیما در دولت است ولی من فکر می کنم ایشان قدرت کافی ندارد و نماینده تام‌الاختیار نیست که در جلسات دولت شرکت می کند. می‌دانیم که بخش سیاسی و خبر صدا و سیما از جای دیگری دستور می گیرد و شاید کاری هم از دست آقای علی عسگری برنمی‌آید.

شورای نگهبان طرح دوفوریتی مربوط به بدهکاران بانکی را رد کرد

عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی با اشاره به طرح دوفوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی برخی ایرادات این طرح را متذکر شد. در متن این نامه ارسالی به علی لاریجانی آمده است: مصوبه جلسه مورخ اول مرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی در جلسه دوم مرداد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر همین اساس نظرات این شورا اعلام می‌گردد: اطلاق مصوبه مذکور نسبت به مواردی که قرارداد بین اشخاص و بانک، شرعی و قانونی است، خلاف موازین شرع شناخته شد. در بند ۷، تحمیل زیان به بانک‌های دولتی بدون پیش‌بینی طریق جبران آن، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی می‌باشد. بند ۸، موضوع ماده ۴۴ قانون پولی و بانکی، از این جهت که مشخص نیست آیا قطعی بودن رای شورای پول و اعتبار مانع مراجعه به دستگاه قضایی یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

در انتخابات مجلس گرایش را حتما به سمت اصولگرایی می‌بینم، به شرط ها و شروط ها

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به حرف های حجاریان درباره مشارکت مشروط گفت: اینها یک نوع رجز خوانی های قبل از هماورد است. آقای حجاریان و مجموعه اصلاحات در بیست و دو سال گذشته چه کار کردند، انتخابات بزرگی برگزار شد و بالاخره موفق شدند. بعد یک زمانی رسیدند که گفتند «چون صلاحیت ها رد می شود تحریم می کنیم». دو، سه دوره گذشت و دوباره مشی شان عوض شد و قبل از مجلس دهم و دولت های یازدهم و دوازدهم، اینها گفتند «نه، باید اگر مطالبه ای هم داریم باید این مطالبه را پای صندوق ها بگیریم. قهر کردن با صندوق هیچ نفعی برای قهرکننده ندارد.» به این جمع بندی رسیدند و بارها هم موضع شان این بوده است.(در انتخابات مجلس) گرایش را حتما به سمت اصولگرایی می بینم به شرط ها و شروط ها. ما تلاشمان وحدت صد درصدی است، اما فرضا اگر زمان انتخابات یک باره چهار تا لیست دربیاید، ممکن است ما به رقیب نبازیم ولی به خودمان ببازیم.

علت خروج طرح تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار پارلمان

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، از خارج شدن طرح تفکیک وزارت، صنعت، معدن و تجارت از دستور کار مجلس خبر داد و گفت: این اتفاق به درخواست دولت از دستورکار پارلمان خارج شده است. این در حالی است که طرح تشکیل وزارت بازرگانی اخیرا در دستور کار جلسه علنی قرائت می‌شد و در نوبت رسیدگی قرار داشت، اما به تقاضای دولت تا شهریور سال جاری از دستور کار قوه مقننه خارج شد. عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: تفکیک وزارت «صمت» چندین بار در قالب طرح و لایحه از سوی کمیسیون های تخصصی مجلس تصویب شده است، اما هر بار در جلسه علنی به تصویب نمایندگان نرسیده است.

مقایسه تاثیر مصاحبه‌های ظریف با رسانه‌های آمریکایی با لابی‌های کنگره

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب توییتری خود نوشت: ایران از هر ابزار مشروعی برای تغییر رفتار آمریکا استفاده خواهد کرد. ما از لابی‌های میلیون دلاری در کنگره محرومیم اما از زبان پر طنین ظریف در رسانه‌های آمریکایی برخورداریم. ما از حمایت کارخانجات اسلحه‌سازی محرومیم اما صدها هزار ایرانی داریم که می توانند صدای مظلومیت ایرانیان باشند.

کنایه محسن هاشمی به احمدی‌نژاد

هاشمی با اشاره به جایگاه شورایاری‌ها تصریح کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی از رهبری آغاز و در ادامه به دولت، مجلس، شوراهای شهر و در نهایت به شورایاری‌ها می‌رسد و ما نیز باید تلاش کنیم شورایاری‌ها به جایگاه خود برسند. وی گفت: البته شوراها نیز ۲۰ سال به طول انجامید تا به شرایط فعلی رسیده‌اند و باید برای رسیدن شورایاری‌ها به جایگاه خودشان تلاش کنیم. رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در ۳۵۲ محله و در دو صندوق برای اقلیت‌های دینی برگزار شد؛ ضمن اینکه ۱۷۰۴ صندوق در نظر گرفته شد. هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۳۱۳ نفر در این دوره از انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کردند، گفت: ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان هستند و در اینجا خوب است یادی هم کنیم از کسی که بارها به این موضوع اشاره داشت!

آمار قاضی‌پور از مدیران دو تابعیتی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تعدادی از افراد دو تابعیتی، در میان مدیران صحت دارد که تعداد آنان ۱۰۱ نفر هستند. نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تأیید وجود برخی از مدیران دو تابعیتی در کشور اظهار کرد: فهرستی که تهیه شده شامل افراد دارای گرین‌کارت و دو تابعیتی است که گزارش کامل آن نیز در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس قرائت شده است.

شورای نگهبان نتوانسته جامعه را قانع کند

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب می‌افزاید: مباحثی که در گذشته مطرح بوده، نشان می‌دهد شورای نگهبان نتوانسته جامعه را قانع کند که بی‌طرف عمل کرده است؛ مدرک و سند آن هم انتخاباتی است که برگزار شده؛ یعنی حداقل بعد از انتخابات مجلس سوم و به‌ویژه سه انتخاباتی که بعد از مجلس هفتم برگزار شد، همواره ۹۰ درصد کاندیداهای یک جریان سیاسی با استناد به بند یک و سه ماده ۲۸ یعنی عدم التزام عملی به اسلام و قانون اساسی رد صلاحیت می‌شوند که این صرفاً یک اتهام است. نه جرمی ثابت شده و نه کسی توانسته است آن را ثابت کند. با آن که این شخصیت‌های رد صلاحیت شده در تمامی عملکردها و بیاناتشان تاکید کرده‌اند که به اسلام، نظام و قانون اساسی پایبند هستند. 

شورای نگهبان تحت تأثیر جناح‌ها، احزاب و اشخاص قرار نگیرد

کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره انتظارت خود از شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما اعتقاد داریم شورای نگهبان نباید تحت تأثیر جناح‌ها، احزاب و اشخاص قرار گیرد؛ به‌ویژه که شورای نگهبان تشکیل شده از افرادی است که از شایستگی خاصی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند؛ چه آنهایی که مقام معظم رهبری انتخاب می‌کنند و چه آنهایی که با رأی نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند. انتظار می‌رود اعضای شورای نگهبان بدون هرگونه جانبداری به کارشان بپردازند و معمولاً همین‌طور هم انجام می‌شود. وظیفه بسیار سنگینی است، چون تعداد زیادی کاندیدا خودشان را در معرض انتخاب قرار می‌دهند و انتخاب افرادی که صلاحیت دارند کار بسیار مشکل و وقت‌گیری است.

کد خبر 383875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.