تا به حال اسپانسر نداشته ایم!

رییس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان گفت: تا کنون هیچ اسپانسری برای شمشیر بازی استان اصفهان وجود نداشته است.

فرهاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بیان اینکه شمشیر بازی به صورت سه رشته فلوره و انفرادی و گروهی انجام می‌شود، اظهار کرد: مسابقات شمشیر بازی در دو بخش آقایان و بانوان در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در آینده میزبان مسابقات المپیاد نوجوانان هستیم که در دو بخش دختران و پسران  و در رده سنی نوجوانان برگزار می‌شود که زمان آن ۴ تا ۶ شهریور برای دختران و ۸ تا ۱۰ شهریور برای پسران است.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسری برای تیم شمشیر بازی وجود دارد؟ گفت: تا کنون هیچ اسپانسری برای شمشیر بازی استان اصفهان وجود نداشته است.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته در تمام رده‌های سنی و بخش پسران و دختران جز سه تیم اول رقابت‌ها بوده‌ایم که در شش رشته صاحب مدال اول تا سوم شدیم.

وی ادامه داد: بیشتر مواقع هیئت‌ها از طرف اداره کل حمایت می‌شوند و با این حال دلایلی مانند کمبود بودجه باعث شده که حمایت از هیئت‌ها کمتر شود.

رضاییاعلام کرد: در اصفهان یک آکادمی شمشیر بازی داریم که در کشور مجهزترین و بزرگ‌ترین است و در شهرستان‌های نجف آباد، خمینی شهر و کاشان در این رشته ورزشی آکادمی داریم.

رییس هیئت شمشیربازی استان اصفهان در رابطه با ورود به این رشته ورزشی گفت: بهترین رده سنی در شمشیر بازی ۹ تا ۱۴ سال است که باید ورزشکاران در این رشته تست بدهند و اگر قبول شدند می‌توانند در کلاس‌های ما آموزش ببینند.

وی ادامه داد: با توجه به تبلیغات کم رسانه‌ها به ویژه صدا سیما باعث شده است که شناخت مردم از این رشته کم شود ولی هیئت سعی دارد که در مدارس این رشته استعداد یابی و نفرات برتر را انتخاب کند. هرکس وارد این رشته شده است به آن علاقه‌مند می‌شود.

رضایی گفت: تیم اصفهان در سال‌های اخیر جز سه تیم برتر کشور بوده است و توانسته در این رشته رتبه‌های خوبی به دست بیاورد.

کد خبر 380632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.