به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پروژه مسیر خط آهن میانه - بستان آباد – تبریز، اظهار کرد: راه آهن مجبور است که خط مسیر خط آهن میانه –بستانآباد- تبریز را به ایستگاه راه آهن تبریز وصل کند چون توجیه اقتصادی راه آهن، موضوع حمل بار است.
وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که پروژه مسیر راه آهن میانه –بستانآباد- تبریز کار میشود اما این زمان بیش از حد طولانی شده و هنوز هم به اتمام نرسیده شده است.
شهردار تبریز در خصوص ایستگاههای این پروژه، عنوان کرد: پیشبینی میکنیم که خط آهن مذکور سالها در خاوران مسافرگیری میکند و ما مصر هستیم این اتفاق رخ دهد. ایستگاه ایل گلی اما هزینههای تملک زیادی دارد و فقط بحثهای سازهای این ایستگاه دهها میلیارد هزینه نیز دارد؛ ایستگاه ترمینال را نیز اگر بخواهیم احداث کنیم، حداقل ۲۰۰ میلیارد هزینه لازم دارد.
وی افزود: متاسفانه در خصوص پروژه مسیر خط آهن میانه –بستانآباد- تبریز مشکل ساختار داریم؛ در این خصوص با وزیر جلسه گذاشتیم اما وی به جای حرف های ما و استاندار که به وضعیت شهر و مشکلات آن اشراف داریم، به حرف کارشناسی که در تهران نشسته است، گوش کرد.
شهین باهر با بیان اینکه شهرداری همه بخشنامههای ابلاغی را انجام میدهد، گفت: بعضی موضوعات و لوایح باید در صحن شورا مطرح شود و در دستور جلسه قرار بگیرد. اگر تخلف و مشکلی وجود داشته باشد، ما پاسخگو هستیم؛ البته شورا نیز باید به شهرداری کمک کند.
شهردار تبریز اظهار کرد: بزرگترین پروژهای که امسال باید شروع کنیم، پروژه پارک بزرگ تبریز است؛ بحث پارک بزرگ باید زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم به مردم پاسخگو باشیم.
نظر شما