کاهش جمعیت زنبورها، امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که کاهش جمعیت زنبورها، امنیت غذایی را به خطر می اندازد، گفت: تحقیقات جهانی نشان می دهد که زنبور عسل ۶۰ تا ۱۴۳ برابر ارزش تولیدات خود به محیط زیست و بخش کشاورزی کمک می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامحسین طهماسبی در مراسم گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل اظهار کرد: براساس تحقیقات زنبور عسل در ایران نیز ۹۰ برابر ارزش تولیدات مستقیم خود در افزایش محصولات کشاورزی نقش دارد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته زنبور عسل در تولید یک سوم غذای انسان در کره زمین نقش مستقیم و غیر مستقیم دارد و ما نباید زنبور عسل را فقط تولید کننده عسل بدانیم.

طهماسبی با بیان این که کاهش جمعیت زنبورها، امنیت غذایی را به خطر می اندازد، تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰ هزار گونه زنبور گرده افشان در دنیا وجود دارد که زنبور عسل یکی از این تعداد گونه‌ها است.

طهماسبی اذعان داشت: ۸۵ درصد گرده افشانی در دنیا توسط زنبور عسل انجام می شود.

وی گفت: روز جهانی زنبور عسل فرصتی برای بیان ارزش‌های زنبور عسل در ایران و دنیا است و پیدا کردن راهکارهایی که به پایداری این صنعت و امنیت غذایی کمک می کند از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است

کد خبر 376676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.