بروجردی: مهاجرین افغانستانی می‌توانند میهمان اروپایی‌ها باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا به جای پرداخت هزینه به ایران، از تحریم‌ها تبعیت می‌کند، برخورد اروپا با ایران در قبال پذیرایی از مهاجران و مقابله با ترانزیت مواد مخدر قابل تحمل نیست.

به گزارش ایمنا، علاءالدین بروجردی با اشاره به سخنان عباس عراقچی در خصوص اخراج مهاجران افغانستانی اظهار کرد: اروپایی‌ها هم باید سهم خود را در خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه مواد مخدر و پذیرایی از مهاجرین پرداخت کنند.

بروجردی به خبرگزاری خانه ملت گفته است اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مهاجرت مهاجران سوری، سالیانه ۶ میلیارد یورو به ترکیه پرداخت می‌کند، در صورتی که هیچ گونه اقدامی در خصوص ایران انجام نمی‌دهند.

به گفته این عضو مجلس اروپایی‌ها در قضیه مهاجرین و مبارزه با مواد مخدر برخورد دوگانه‌ای به نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند، آن‌ها حتما باید به وظیفه خود عمل کنند وگرنه دلیلی ندارد که این تعداد شهید را در مبارزه با مواد مخدر بدهیم و در عین حال آن‌ها در این مبارزه سهیم نباشند و نقش خود را ایفا نکنند.

وی اظهارات عراقچی را صحیح اما نحوه انتشار آن را نادرست خواند و گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهاجرین افغانی بسیار روشن است و مقام معظم رهبری بیان کردند که مهاجرینی که حتی غیرقانونی به ایران آمده‌اند نیز نباید از تحصیل محروم باشند که این مترقیانه‌ترین تصمیم در در جهان امروز است، تفکری که امروز آمریکا و اروپا به آن عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اروپایی‌ها هم باید سهم خود را در خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه مواد مخدر و پذیرایی از مهاجرین پرداخت کنند.

بروجردی گفت: وضعیت به گونه‌ای است که باید آن‌ها بدانند، ایران سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌کند و اروپایی‌ها که نفع می‌برند در قبال آن نیز فقط نظاره‌گر هستند که در صورت ادامه این روند، طبیعتاً این مهاجرین، می‌توانند میهمان اروپایی‌ها باشند تا متوجه شوند که چگونه باید وظیفه خود را در مقابل مهاجرین انجام دهند.

پیش از این عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه  گفته بود"آوارگان افغان در مجموع هشت میلیارد دلار برای کشورمان هزینه دارند واگر تحریم‌ها اثر کند و فروش نفتمان به صفر برسد، جمهوری اسلامی ایران مجبور است سیاست ویژه‌ای را برای اقتصاد خود در نظر بگیرد و ممکن است نتوانیم به این شکل ادامه دهیم و از برادران و خواهران افغانستانی مان بخواهیم ایران را ترک کنند.»

کد خبر 375554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.