رانش زمین در کمین روستای «قلعه‎قافه»/۱۱ نفر از حجاج خراسان‌شمالی در لیست سیاه مواد مخدر

در بسته خبری امروز از ورود ۱۰۱ مددجوی خراسان شمالی به بازار کار تا پیش بینی تولید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل و صادرات برق از آذربایجان‌غربی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بازماندن ۱۱ نفر از کاروان حجاج خراسان شمالی به علت مواد مخدر

خراسان شمالی: محمدباقر قاصری، مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به ممنوعیت همراه داشتن مواد مخدر توسط حجاج در کشور عربستان خبر داد و گفت: ۱۱ نفر از حجاج خراسان شمالی در سال ۹۷ از سفر به خانه خدا محروم شدند.

فقط ۲۱ درصد اراضی کشاورزی خراسان شمالی بیمه است

خراسان شمالی: عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغی استان گفت: فقط ۲۱ درصد از اراضی کشاورزی استان بیمه هستند.

ورود ۱۰۱ مددجوی خراسان شمالی به بازار کار

خراسان شمالی: مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با اشاره به آموزش‌های دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۳ هزار و ۵۰۹ نفر طی سال گذشته در استان گفت: ۱۰۱ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته از طریق کاریابی وارد بازار کارشده‌اند.

******************************************************************************

پیش بینی تولید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

اردبیل: خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری میزان تولید گندم از مرز ۵۶۰ هزار تن بیشتر باشد.

آرتاویل تایر ۳۵ درصد نیاز کشور به لاستیک را تأمین خواهد کرد

اردبیل: اکبر بهنام جو،‌ استاندار اردبیل گفت: طرح توسعه‌ای کارخانه لاستیک‌سازی آرتاویل تایر که نزدیک به ۳۵ درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد به بهره برداری می‌رسد.

برگزاری اولین تور فرهنگی سمن‌های استان اردبیل

اردبیل: اکبر نگاهی، معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل با اشاره به برگزاری نخستین تور فرهنگی سمن‌های این استان، گفت: در این تور فرهنگی که با همکاری انجمن پیشگامان نوآوری برگزار شد تعدادی از جوانان و سازمان‌های مردم نهاد جهت بازدید یک روزه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعزام شدند.

******************************************************************************

۵۰ درصد جرایم اینترنتی مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی

آذربایجان‌شرقی: محسن محمودی، رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد جرایم اینترنتی در استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی است.

۹۱۸ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند

آذربایجان‌شرقی: آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته (۹۷) ۹۱۸ نفر در تصادفات استان جان باختند.

ساختار کشاورزی آذربایجان‌شرقی پیر، فرسوده و سنتی است

​آذربایجان‌شرقی: اکبر فتحی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در مسیر موانع رونق تولید در حوزه کشاورزی، ساختار پیر، فرسوده و سنتی کشاورزی استان است، نسل جوان و تحصیلکرده رغبت چندانی برای ورود و ادامه کار پدران و اجداد خود نشان نمی‌دهند،

******************************************************************************

تولید سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: رضا حسینی،‌ معاون توسعه بازرگان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار کلنی زنبورعسل در استان وجود داشته و سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

صادرات برق از آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با افتتاح نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی، ظرفیت برق تولیدی استان به یک هزار و ۹۰۰ مگاوات خواهد رسید و امکان صادرات برق نیز در استان فراهم خواهد شد.

جزایر دریاچه ارومیه رویشگاه ۵۸۵ گونه گیاهی

آذربایجان‌غربی: عباسعلی روانلو، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: افزون بر ۵۸۵ گونه گیاهی از مجموع گیاهان موجود در آذربایجان‌غربی در جزیره‌های دریاچه ارومیه می‌روید که پسته وحشی از جمله مهمترین این گونه‌ها است.

******************************************************************************

دلهره ۱۸۸ خانوار «قلعه‎قافه» از رانش

گلستان: سیدرضا طباطبایی، فرماندار مینودشت با اشاره به خسارت رانش به منازل مسکونی «قلعه‎قافه» گفت: ما به‎دنبال جابه‎جایی این روستا نیستیم و بنیاد مسکن درصدد است زمین‎های ایمن را در بخش‎های دیگر از روستا شناسایی کند تا افراد حادثه‎دیده در آن نقاط اسکان یابند.

مرگ ۵۰ درصد گلستان‎ها بر اثر سکته قلبی و مغزی

گلستان: رضا ملک‎زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت کبد چرب را عامل مستعدکننده برای سکته‎های قلبی و مغزی دانست و تأکید کرد: ۵۰ درصد مردم گلستان بر اثر سکته قلبی و مغزی فوت می‎کنند و ۵۰ درصد که سن بالای ۵۰ سال دارند به فشار خون مبتلا هستند و بر اثر فشارخون فوت می‎کنند.

۱۷ کالایی که در گلستان ارزانتر از سایر استان‌هاست

گلستان: حسینقلی قوانلو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ، صریح کرد: قیمت  ۱۷ قلم کالا  در استان گلستان از متوسط کشور پایین‎تر است و این اقلام شامل برنج خارجی، برنج ایرانی، گوشت گوسفند، گاو، مرغ، شیر پاستوریزه، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، پرتقال، گوجه فرهنگی، سیب‌زمینی، لوبیا چشمی، عدس، رب گوجه فرنگی، چای خارجی است.

******************************************************************************

نصب اسکله‌های تفریحی در بندر انزلی با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال

گیلان: حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نصب اسکله‌های تفریحی در بندر انزلی بااعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

۱۵۹۰ مورد تصرف در حریم رودخانه‌های گیلان

گیلان: مصطفی سالاری، ​استاندار گیلان با اشاره به برخورد قانونی با افرادی که برای خروج از حاشیه رودخانه‌ها مقاومت می‌کنند، گفت: یک هزار و ۵۹۰ مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان وجود دارد که ۱۵۴ هکتار آن آزادسازی شده است.

 فرش دستباف گیلان صادر می‌شود

گیلان: جلال‌الدین محمدشکریه،‌رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره بر لزوم تشکیل اتحادیه استانی فرش دستباف، گفت: پروانه واحدهای صنفی فرش دستباف به‌صورت مستقیم توسط رییس اتاق اصناف مرکز گیلان صادر می‌شود که با تشکیل اتحادیه این صنف، این مشکل برطرف خواهد شد، یکی از مشکلات اساسی فرش‌بافان، قوانین کار و مالیات است که با اصلاح این قوانین، شاهد رونق تولید در صنعت فرش دستباف خواهیم بود.

*******************************************************************************

جزئیاتی جدید از پرونده مرگ خانم مازندرانی در بیمارستان خصوصی

مازندران: محمد خورشیدی،‌رییس هیأت مدیره نظام پزشکی شهرستان ساری، گفت: پرونده مرگ خانم مازندرانی که به دلیل جراحی کوچک در بیمارستان خصوصی فوت کرد در این مرکز ثبت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مازندران

مازندران: سیدکاظم سیداصغری‌نژاد، رییس اتحادیه قصابان مرکز مازندران گفت:توزیع گوشت تنظیم بازار حتی کاهش قیمت‌ها را درپی داشت ولی درحال حاضر با توجه به اینکه توزیع صورت نمی‌گیرد و یا خیلی محدود قیمت‌ها درحال افزایش است.

انهدام ۱۱ باند توزیع کالاهای قاچاق در مازندران

مازندران: حسن اسحاقی، ​دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه ۱۱ باند اصلی پخش کننده کالاهای قاچاق در مازندران متلاشی شد، گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۵۰ نفر در خصوص قاچاق کالا و ارز در مازندران دستگیر شدند.

کد خبر 375009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.