به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی در جلسه مدیران حوزه معاونت بازرگانی و بهرهبرداری شرکت راهآهن، اظهار کرد: حمل محمولات بینالمللی در حوزه بازرگانی خارجی به طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان برای کشور به ازای هرتن درآمد داشته است.
وی با اشاره به مزیتهای توسعه ترانزیت در حوزه حمل و نقل ریلی ،اضافه کرد : تلاش در جهت رشد ترانزیت و حمل کالاهای بینالمللی از اولویتهای مهم شرکت راهآهن است و اعمال تخفیف بر اساس شرایط بازار، افزایش سیر واگنهای ایرانی در کشورهای همسایه و ترکمنستان، توسعه کریدورها و کاهش زمان توقف واگنهای باری در ایران از مهمترین برنامههای شرکت راهآهن برای افزایش بهرهوری در این بخش است.
عضو هیئت مدیره راه آهن، اهمیت توسعه ترانزیت در دو کریدور مهم شمال– جنوب و چین- ایران را یادآور شد و افزود: با انجام مذاکرات با مسئولان راهآهن کشورهای مسیر این دو کریدور بینالمللی ، موفق شدیم علاوه بر اجرایی کردن تعرفههای توافقی، زمان سیر واگنهای باری را در این مسیرها کاهش دهیم.
احمدی با بابیان اینکه تاکنون ۲۵ رام قطار باری از چین به ایران، بار حمل کرده است، خاطرنشان کرد: این قطارها از طریق مرزهای سرخس و اینچه برون وارد کشور شدهاند.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس توافق مشترک با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، به دنبال راهاندازی شرکتهای مشترک بین ایران و این کشورها هستیم تا بتوانیم زمینههای رشد ترانزیت کالا به طرف کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم کنیم.
حمل بار توسط ناوگان ریلی ۱۵ درصد در تن کیلومتر افزایش یافت
معاون بهرهبرداری و سیر و حرکت شرکت راهآهن بابیان اینکه تدوین استراتژی تحلیل بازار در سال ۹۸ در دست بررسی قرارگرفته است، گفت: حمل بار توسط ناوگان ریلی در سال گذشته ۱۵ درصد در تن کیلومتر در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافت.
احمدی افزود: انتظار داریم با توجه به روند افزایش روبه رشد حمل بار توسط ناوگان ریلی و تلاش همکاران در سال ۹۸، بتوانیم به هدف حمل بار داخلی در شبکه به میزان ۸۶ میلیون تن و بار بینالمللی به میزان ۹ میلیون تن دست پیدا کنیم.
نظر شما