شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران افرایشی شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۰.۷۴ درصدی به ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش یک هزار و ۵۱۰ واحدی (۰.۷۴ درصد) به ۲۰۵ هزا و ۲۸۷ واحد رسید.

حجم معاملات امروز چهار هزار و ۶۱۰ میلیون سهم بود که در این بین از کل میزان خریداران  ۲۷.۷ درصد حقوقی و ۷۲.۳ درصد حقیقی بود و از کل فروشندگان نیز ۲۹.۶ درصد حقوقی و ۷۰.۴ درصد حقیقی بودند.

ارزش معاملات امروز بازار بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۸۵ میلیون ریال و ارزش بازار نیز بالغ بر هفت میلیون و ۸۶۵ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال شد.

از دیگر تغییرات شاخص‌های بورس می‌توان به افزایش ۴۳۵ واحدی شاخص قیمت، افزایش یک‌هزار و ۳۴۲ واحدی شاخص بازار اول، افزایش یک‌هزار و ۹۳۰ واحدی شخص بازار دوم، افزایش یک‌هزار و ۴۵۶ واحدی شاخص صنعت، افزایش ۲۲ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۴۱ واحدی شاخص ۵۰ شرکت دیگر اشاره کرد.

در این میان شرکت‌های گروه دارویی برکت با نماد (برکت۱)، بورس کالای ایران با نماد (کالا۱) و قند ثابت‌ خراسان با نماد (‌قثابت۱) بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های ح . سیمان فارس نو با نماد (سفانوح۱)، نورد و قطعات‌ فولادی با نماد (‌فنورد۱) و ح . فنرسازی ‌زر با نماد  (خزرح۱) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

به عقیده تحلیل‌گران دو عامل "انتظار اهالی بورس از تاثیر تورم در نرخ‌های فروش" و "انبساط دارایی شرکت‌ها" در افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران موثر بوده است.

کد خبر 374223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.