حذف مایکل جکسون و افتتاح «کاپیتان مارول»

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاحیه بزرگ اکران فیلم «کاپیتان مارول» و قرارداد کمپانی‌های دیزنی و فاکس از تیترهای مهم فرهنگ و هنر این هفته جهان بودند. همچنین، در هفته گذشته جنجال‌های بی‌پایان پیرامون اتهامات جنسی مطرح شده علیه مایکل جکسون، شکل دیگری به خود گرفت. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

جولی اندروز شیر طلا می‌گیرد: دفتر جشنواره ونیز اعلام کرده است که شیر طلای افتخاری این فستیوال در هفتاد و ششمین دوره برگزاری، به جولی اندروز، هنرمند مشهور انگلیسی اهدا خواهد شد. جولی اندروز که هشتاد و چهار سال دارد، پیش از این جوایز متعددی را از جمله جایزه اسکار برای فیلم‌های «ملودی خوشبختی» و «ویکتوریا ویکتوریا» برنده شده است.

کنایه کارگردان مکزیکی  به دونالد ترامپ: آلفونسو کوارون، برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹، در اظهار نظری گفته است: "فیلم «روما» زیر نویس دارد و ترامپ باید همه این زیرنویس‌ها را بخواند! بعید می‌دانم بتواند، چون بعد از گذشت یک ساعت ذهنش خیلی خسته می‌شود و احتمالا باید برایش فریم‌ها را نگه دارند یا یک نفر همه این زیرنویس‌ها را برایش بخواند." گفتنی است که فیلم مکزیکی «روما» به سبب جنجال‌های سیاسی پیرامون دیوار مکزیک بسیار پرطرفدار شد.

پاسخ کارگردان مشهور سینمای کره به اتهامات آزار جنسی: کیم کی دوک، کارگردان سینمای کره که در جریان جنبش «من هم همین‌طور» (MeToo) به سوء استفاده و آزار جنسی زنان همکارش متهم شده بود، اخیرا اعلام کرده است که علیه یکی از گروه‌های فعال در زمینه حقوق زنان اعلام شکایت کرده است. علت شکایت این کارگردان، "خدشه وارد نمودن به شهرت" او بوده است.

«کاپیتان مارول» بالاخره اکران شد: اکران اولین فیلم دنیای سینمایی مارول با سوپرقهرمان زن، روز هشتم مارس (روز جهانی زن) در لس‌آنجلس آمریکا افتتاح شد. افتتاحیه این فیلم با پرواز شش جت فالکون اف-۱۶ بر فراز هالیوود اتفاق افتاد تا بر جنبه‌های تبلیغاتی کاپیتان مارول بیفزاید. براساس آمار و ارقامی که در روزهای جمعه و شنبه به‌دست آمده، به‌نظر می‌رسد اولین آخر هفته «کاپیتان مارول» با فروش ۱۶۰ میلیون دلاری همراه باشد.

درباره این فیلم که یک اثر فمینیستی است و تبلیغات زیادی در رابطه با ارتباط آن با حمایت از حقوق زنان شده است، ساموئل ال. جسکون گفته است: "امیدوارم این فیلم به دختران جوان یاد بدهد که علی رغم موانع هرگز تسلیم نشوند." گفتنی است که کاپیتان مارول تاکنون نظرات مثبت زیادی را به خودش جلب نکرده است و انتقادات زیادی به کیفیت داستان‌پردازی آن شده است.

ریچل وایس در اقتباسی از «لنی» نقش‌آفرینی می‌کند: براساس اخبار منتشر شده در وبسایت ورایتی، ریچل وایس، ستاره فیلم «سوگلی» در اقتباس سینمایی از رمان «لنی» اثر مکس پورتر ایفای نقش خواهد کرد و تهیه کننده پروژه خواهد بود. تاکنون کارگردان و فیلمنامه‌نویسی برای این اثر کمپانی بی‌بی‌سی‌فیلمز در نظر گرفته نشده است.

پیراهن بازیگر اسکاری فروخته می‌شود: جیمز مک‌اووی در مراسم اسکار پیراهن سفیدی به تن داشت که بر روی آن امضاهای متعددی از ستارگانی نظیر چارلیز ترون،مایکل بی.جردن،سوفی ترنر و بری لارسن دیده می‌شد. این پیراهن به تصمیم مک‌اووی قرار است به فروش برسد و درآمد حاصل از آن برای کمک به بنیاد خیریه رونالد مک دونالد هاوس هزینه شود.

ستاره مایکل جکسون کم‌سو می‌شود: پس از پخش مستند «ترک ناکجاآباد» که به قربانیان اتهامات آزار جنسی علیه ابرستاره فقید پاپ، مایکل جکسون، می‌پرداخت، حالا تهیه‌کنندگان انیمیشن مشهور سیمپسون‌ها اعلام کرده‌اند که یک قسمت از این انیمیشین (یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین اپیزودهای آن)  به دلیل صداپیشگی مایکل جکسون، حذف شده است.

اپیزود فوق‌الذکر در ماه سپتامبر سال ۱۹۹۱ پخش شده بود و حالا از مجموعه محبوب سیمپسون‌ها کنار گذاشته می‌شود. در همین حال، بسیاری از شبکه‌های رادیویی دیگر ترانه‌های مایکل جکسون را پخش نمی‌کنند و موزه ملی فوتبال بریتانیا نیز از برداشته شدن مجسمه این ستاره موسیقی خبر داده است.

تمامی اتفاقات بالا در جریان پخش مستندی افتاده که حالا به سومین مستند پربیننده شبکه اچ‌بی‌او در ده سال گذشته تبدیل شده است. پیش از این طرفداران و خانواده مایکل جکسون شدیدا از پخش این مستند انتقاد و تهدید به شکایت کرده بودند و اکنون پرونده‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری برای نمایش چنین تصویری از مایکل جکسون، در دادگاه باز کرده‌اند.

دو غول دنیای هنر قرارداد می‌بندند: باب ایگر، مدیر کمپانی دیزنی، اعلام کرده است که به زودی قرارد این شرکت با کمپانی فاکس قرن بسیتم امضا می‌شود. دیزنی قصد دارد با این قرارداد ۷۱ میلیون دلار برای تولیدات کمپانی فاکس بپردازد و بر طبق آن، ۳۰ درصد از شبکه هولو و مجموعه فیلم‌های آواتار به دیزنی تعلق می‌یابد.

«دامبو» دوباره جان می‌گیرد: «دامبو»، اثر جدید تیم برتن، در اواخر مارس به نمایش عمومی درخواهد آمد. این فیلم براساس انیمیشن کلاسیک و پرطرفدار کمپانی دیزنی ساخته شده و مایکل کیتن، اوا گرین و کالین فارل در آن به ایفای نقش می‌پردازند. از هم اکنون پیش‌بینی می‌شود «دامبو» در افتتاحیه رقمی بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار کسب کند.

پایان تدوین انتقام‌جویان چهار: برادران روسو با انتشار یک توییت از پایان یافتن پروسه تدوین فیلم «انتقام‌جویان؛ آخر بازی» خبر دادند. با این حساب، مراحل پایانی آماده‌سازی این فیلم در حال سپری شدن است تا در ششم اردیبهشت سال آینده در سراسر جهان اکران شود. «انتقام‌جویان: آخر بازی» از نظر گستردگی و عوامل اجرایی در تاریخ سینما کم‌نظیر است.

آلبوم موسیقی «ستاره‌ای متولد شده است» در صدر جدول فروش: در اتفاقی جالب، آلبوم موسیقی فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» در صدر جدول آلبوم‌های پرفروش وبسایت بیلبورد قرار گرفته و توانسته است آلبوم جدید خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ، آریانا گرانده، را به رده دوم بفرستد. ترانه «کم عمق» از این آلبوم توانست عنوان بهترین ترانه اسکار را به دست بیاورد.

کد خبر 369994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.