شرق اصفهان متحول می‌شود

شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های پردیس هنر اشراق و سالن اجلاس در شرق شهر اصفهان باعث تحولات عظیمی خواهد شد که امیدوارم زیرساخت های آن نیز ایجاد و امکان استفاده مردم به خوبی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۷- در برنامه رادیویی" شهر پرسشگر؛ شهردار پاسخگو" ضمن تسلیت شهدای حادثه تروریستی شب گذشته اظهار کرد: دشمنان کور دل که دست به اقدامات ناپسند و محکوم در افکار عمومی می‌زنند باید بدانند که ملت ایران هرگز با این رفتارها مسیر خود را تغییر نداده و تسلیم چنین تهدیدهایی نخواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم ما در طول ۴۰ سال گذشته ثابت کردند این اتفاقات، حوادثی نیست که تاثیری در اراده و هدف ملت ایران داشته باشد. امیدوارم همه ما بتوانیم راه شهدا را طی کرده و در این مسیر گام های ارزشمندی برداریم.

شهردار اصفهان با تقدیر از حضور پر شور مردم در تمام شهرها به ویژه شهر اصفهان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: وقوع حادثه تروریستی زاهدان پس از راهپیمایی پر شکوه مردم در روز ۲۲ بهمن به دلیل عصبانیت و مقابله است.

وی ادامه داد: به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی امسال در ایام دهه فجر ۳۰۰ رویداد در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اجرا شد که در طول ۴۰ سال گذشته بی‌نظیر بود که از تمام کارکنان شهرداری، معاونان، مدیران عامل سازمان‌ها و مدیران مناطق ۱۵ گانه تشکر می‌کنم.

نوروزی با تبریک فرارسیدن روز اهدای کتاب گفت: کتاب وسیله‌ای برای نفس کشیدن، رمزی برای موفقیت و ابزاری برای تقویت فرهنگ مردم در جامعه است که امیدوارم همه مردم بتوانند با افزایش مطالعه رفتارهای خود را منطقی و گفتارها را دقیق کنند و کارها را بر اساس برنامه انجام دهند و با مطالعه به حقوق دیگران احترام بگذارند و مطالعه را باید در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری یکصدمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها طی سه روز گذشته تصریح کرد: این نشست دستورکارهای مختلفی به همراه داشت از جمله اینکه شهردار اصفهان به عنوان نماینده شهرداران کلانشهرها در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی (متشکل از چندین وزیر، چند رییس کمیسیون مجلس، اتاق بازرگانی کشور، اتاق تعاون، برخی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ) انتخاب شد که امیدوارم منشأ خیر و برکت برای شهر باشد.

بازگشایی آب زاینده‌رود روزهایی شاد را در شهر رقم زد

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از جاری شدن آب در بستر زاینده رود اظهار کرد: بازگشایی آب زاینده‌رود روزهای بسیار شادی را در شهر اصفهان رقم زد و باعث افزایش ورود مسافران و گردشگران به شهر شد به طوری که ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر تکمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با توجه به افزایش ورود گردشگران به میدان آمد و برای اسکان مسافران، دو ورزشگاه «ولایت» در سپاهانشهر و سالن متعلق به سازمان آتش‌نشانی در شمال شهر را برای اقامت در اختیار مسافران قرار داد.

نوروزی با بیان اینکه افزایش ورود مسافران به شهر اصفهان باعث افزایش نشاط در مسئولان، شهروندان و کسبه شهر شد تاکید کرد: این رویدادها نشان می‌دهد اگر شرایط فراهم باشد، اصفهان ظرفیت کامل برای پذیرایی مسافران دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان می‌تواند محل بازدید همه قرار گیرد یادآور شد: در تعطیلات اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر از جاذبه‌های گردشگری ناژوان و از باغ گل‌ها که در زمستان مشتری ندارد، تعداد ۱۳۰۰ نفر بازدید کردند که امیدوارم همیشه شاهد جاری بودن آب در بستر زاینده رود باشیم.

شهردار اصفهان گفت: روزهای گذشته تعداد مسافران مترو اصفهان از ۶۰ هزار نفر به بیش از ۸۰ هزار نفر افزایش یافت.

حمایت از هنرمندان مستقر در گذرهای فرهنگی

نوروزی با ابراز خرسندی از انتخاب دو سرای هشت بهشت و عباسی در گذرهای فرهنگی شهر اصفهان، تصریح کرد:  دو سرای "هشت بهشت" و "عباسی" در خیابان چهارباغ عباسی به عنوان گذرهای فرهنگی شهر اصفهان انتخاب شدند که این رویداد مهم می‌تواند آینده هنر و گردشگری را برای همه امیدوارکننده سازد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان تلاش می‌کند حمایت‌های لازم از هنرمندانی که در این گذرها مستقر می‌شوند داشته باشد، خاطرنشان کرد: در بخش صنایع دستی دو سوم آنچه عرضه می‌شود متعلق به اصفهان است، بنابراین گذرهای فرهنگی می تواند باعث رونق بخشی شده و امید را در دل هنرمندان ایجاد کند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در خصوص سرانجام ساماندهی خیابان سردار شهید حسین صادقی تصریح کرد: این خیابان در منطقه هشت شهرداری اصفهان به خیابان امام خمینی(ره) وصل می‌شود که بخش‌هایی از آن آزادسازی شده و بخش دیگر با توافق مالکان در حال اجرا است، البته با احتیاط اعلام می‌کنم که سال آینده تمام مسائل این خیابان رفع خواهد شد.

بدهکاران پروژه اجلاس با پرداخت دیون به پیشرفت پروژه کمک کنند

نوروزی با اشاره به پروژه سالن اجلاس گفت: این پروژه در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و قرار بود در شهریور ماه سال ۹۱ به اتمام برسد.

وی ادامه داد: از وقتی عهده‌دار شهرداری اصفهان شدم چندین مرتبه از محل پروژه اجلاس بازدید و جلسات متعددی برگزار شد و با پیگیری‌های مجدانه بخشی از بدهی پیمانکاران پرداخت شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پروژه اجلاس پیشرفت خوبی دارد اظهار امیدواری کرد: کسانی که متعهد و بدهکار پروژه هستند با پرداخت دیون خود به رفع سریعتر مسائل کمک کنند.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه سالن اجلاس به غیر از پروژه‌های جانبی آن خبر داد و تاکید کرد: فعالیت‌های پروژه تا جایی که راحت تر بوده پیشرفت کرده، اما گاهی ۱۰ درصد پروژه باقی مانده انرژی مضاعفی نیاز دارد.

نوروزی تصریح کرد: سالن اجلاس پروژه‌های زیادی از جمله هتل و بازار دارد که در این راستا با بخش خصوصی قراردادی منعقد شده و چالش موجود نیز در همین بخش است، البته بخش های دیگری باید آزادسازی و دسترسی‌های پروژه هموار شود.

وی با بیان اینکه پل دوربرگردان در مقابل سالن اجلاس در محدوده اتوبان اشکاوند افتتاح شده و در حال استفاده است افزود: یک پل نیز در خیابان روح الامین در حال احداث است تا مسیرهای دسترسی به سالن اجلاس ایجاد شود، البته اگر مسائل مربوط به ساخت هتل و بازار رفع شود، می توان گفت که پروژه اجلاس، مسیر پیشرفت را به سرعت طی می‌کند.

شهردار اصفهان گفت: امکان بهره برداری از پروژه سالن اجلاس در صورتی که مشکلی به وجود نیاید، یک سال و نیم آینده اتفاق خواهد افتاد، اما باید به سالن اجلاس به صورت پکیج نگاه کرد، یعنی اگر سالن اجلاس افتتاح شود، اما هتل برای اقامت وجود نداشته باشد، ممکن است بازار این طرح از رونق بیفتد.

افتتاح پروژه پردیس هنر اشراق تا چند روز آینده

وی از افتتاح پروژه پردیس هنر اشراق طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در مجاورت رودخانه زاینده رود به زودی پروژه فرهنگی تفریحی پردیس هنر با پیگیری‌های مجدانه منطقه شش شهرداری اصفهان افتتاح خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: پروژه پردیس هنر اشراق دارای بخش های مختلفی از جمله دالان بهشت، سالن آمفی تئاتر، آبشار، ورودی اصلی، راهروی سنگی، برج آب، فرش گل، آبنمای مرکزی است که می‌تواند طیف مختلف مخاطبان را جذب کند و تفرجگاهی مناسب برای خانواده های اصفهانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های پردیس هنر اشراق و سالن اجلاس در شرق شهر اصفهان تحولات عظیمی ایجاد خواهد کرد که امیدوارم زیرساخت های آن نیز ایجاد و امکان استفاده مردم به خوبی فراهم شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان مبنی بر تعیین تکلیف آزادسازی خیابان جامی شرقی گفت: آزادسازی این خیابان به صورت تدریجی در حال انجام است، البته یک مغازه در مسیر باقی مانده که از صاحب آن انتظار می‌رود همکاری لازم با شهرداری داشته باشد تا فرایند آزادسازی هر چه زودتر پایان یابد.

مأموریت ویژه برای مدیر منطقه سه

وی در پاسخ به گلایه یک شهروند در خصوص آسفالت‌نشدن کوچه‌ای در خیابان کمال واقع در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان اظهارکرد: به این شهروند قول می‌دهم مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان همراه با مدیرعامل سازمان عمران امروز ساعت ۱۵ بعدازظهر از محل بازدید کنند و برای رفع مشکلات موجود اقدامات اساسی صورت گیرد.

نوروزی در سؤال شهروند دیگری که از نابسامانی پیاده روهای خیابان پوریای ولی حدفاصل خیابان اشراق جنوبی تا میدان کویتی‌پور گلایه داشت گفت: ساماندهی پیاده روهای این خیابان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی در خصوص ورودی کوچه سقاخانه در خیابان میرزاطاهر واقع در محدوده منطقه ۹ شهرداری اصفهان، که مورد سؤال یکی از شهروندان ساکن در این خیابان بود، تاکید کرد: چند پلاک در ورودی این کوچه باید آزادسازی شود که توافق با مالکان در حال انجام است، باید تلاش کرد تا مشکلات هر چه زودتر رفع و رجوع شود.

کد خبر 367604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.