تبادل ۴۲ هزار رزومه در نمایشگاه کار ایران

مدیر برگزاری دومین نمایشگاه کار ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه برای جذب مهارت‌های گوناگون در حوزه کسب و کار گفت: حدود ۴۲ هزار رزومه در طول برگزاری نمایشگاه بین کارفرما و کارجویان رد و بدل شده است.

به گزارش ایمنا، پویان دلاوری اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بالا بردن سطح کیفیت کاریابی، ایجاد شغل و مهارت یابی برای کارجویان بوده و خوشبختانه نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. 

وی افزود: تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بر اساس برآورد ما، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است، همچنین استقبال از این نمایشگاه و بررسی کمی و کیفی بازدیدکنندگان نشان می دهد این افراد، نیروهایی مفید و متخصصی بوده‌اند که به دلیل تعدیل نیرو در حال حاضر بیکار هستند.

مدیر برگزاری دومین نمایشگاه کار ایران تصریح کرد: البته تعدیل نیرو یک بعد منفی دارد ولی برای شرکت‌هایی که از بیرون به دنبال جذب نیرو هستند فرصتی بسیار مناسب برای جذب این نیروها است. 

دلاوری در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری این نمایشگاه فقط جذب نیروهای متخصص بوده یا خیر، گفت: تلاش این بوده کسانی که تازه فارغ التحصیل شده‌ند یا سال آخر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، بتوانند از این نمایشگاه بهره ببرند. برآورد این است که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بین شرکت‌هایی که انتخاب شده موقعیت شغلی بهتری برای این دسته از دانشجویان فراهم آید. 

نمایشگاه کار در بوستان گفت‌وگو از چهار تا ششم بهمن‌ماه امسال برگزار شد.

منبع: شهر فردا 

کد خبر 365892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.