مشکلات فرهنگی را باید با تعامل رفع کرد

کاشان - رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: همه با تعامل و همکاری و دلسوزی باید ببینیم چقدر مشکل فرهنگی داریم و چگونه می توانیم رفع مشکل کنیم.

علی رسول‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با بیان اینکه جامعه ما با ارزش‌ها و فرهنگ‌های ارزشی حیات دارد، اظهار کرد: با فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی، ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری هنوز نمی‌توانیم رفتارمان را فرهنگی و ارزشی کنیم.

وی افزود: تا خودمان رفتار اسلامی و فرهنگی نداشته باشیم وارث شهدا نخواهیم بود و نمی‌توانیم فرهنگ ساز باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز بزرگ مردانی در کشور ما هستند که وجود آن‌ها حقیقتا الگوی تمام عیاری برای نسل جدید است، اما تمامی مسئولان باید شخصیت فرهنگی و ارزشی داشته باشند تا بتوان تاثیر لازم را بر مردم گذاشت و الگوهای عملی را معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل شخصیتی تاریخی، فقیه، دیندار، شجاع و مبارزی بود که با عمل نشان دادند نه تنها بهترین الگو برای مردم ایران بلکه برای جهانیان هستند و همین موضوع امام را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد، ادامه داد: روزی که ایشان وارد بهشت زهرا شد با استقبال میلیونی مردم روبه رو شدند و زمان رحلت ایشان نیز با مشایعت ۱۰ میلیونی ملت ایران بدرقه شدند و این نبود مگر به خاطر رفتار صادقانه دینی، ارزشی، اسلامی و فرهنگی که از امام خمینی (ره) الگو شد و اعتماد واقعی مردم را جلب کرد.

رسول‌زاده تصریح کرد: تازمانی‌که ما خودمان نگاه ارزشی و فرهنگی نداشته باشیم وارث شهیدان نخواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کاشان گفت: همه جا در تریبون‌ها از نام و افتخار پرآوازه و جهانی کاشان نام می‌بریم و مباهات می‌کنیم، اما در عمل اهلیت و شانیت تحقق این جایگاه را نداریم.

کد خبر 365874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.