هفته ای که گذشت در دنیای کتاب چه خبر بود؟

کتاب‌ها در هر هفته می توانند اخبار مربوط به خود را داشته باشند از نمایندگانی که به ادبیات فارسی عشق می ورزند تا جایزه ها و کتاب هایی که راهی بازار نشر می شوند این اخبار را در ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌ هر هفته کتاب‌ها می توانند خبر آفرین باشند و حتی در بعضی مواقع جنجالی عظیم را راه بیاندازند و در این آشفته بازار اقتصادی فرهنگی ترین مطاع نیز درگیر شده است اما هنوز هم خبر های خوش جشنواره ها و انتشار کتاب ها دلگرم کننده هستند و از همه شیرین تر سخنان نماینده یونیسف در پایتخت فرهنگی ایران، اصفهان بود.

در ادامه اخباری را که در هفته گذشته پیرامون کتاب گذشته است را می توانید دنبال کنید:

عاشق مولانا و ادبیات فارسی هستم

ویل پارکس، نماینده یونیسف در ایران سخنان خود در اختتامیه نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اصفهان را با شعری از مولانا آغاز کرد و گفت: چون که با کودک سر و کارت فتاد / پس زبان کودکی باید گشاد. وی همچنین تصریح کرد: به ادبیات ایران بسیار علاقه‌مندم و مولانا از شاعران محبوب من است.

"چند قدم تا نجف" اثر برگزیده جایزه دوسالانه کتاب سال اصفهان

کتاب «چند قدم تا نجف» با پژوهش و تالیف عباس اسماعیلی و عبدالحمید امانی در بیست‌وچهارمین دوسالانه جایزه کتاب سال اصفهان، به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شد. این اثر، شامل روایت شفاهی رزمندگان بنیان‌گذار لشکر ۸ نجف اشرف در جهاد سازندگی و کردستان و جنگ تحمیلی تا پایان عملیات طریق‌القدس است. کتاب «چند قدم تا نجف» در سال ۱۳۹۵ از سوی انتشارات ستارگان درخشان راهی بازار نشر شده است.

انتشار سه جلد از فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران از مجموعه «وصیت‌نامه کامل شهدا» سه دفتر و از مجموعه «فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ استان اصفهان» سه جلد به‌تازگی از سوی نشر شاهد، چاپ و منتشر شده است.

«مشاغل رو به خاموشی» در بیست و چهارمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان

«مشاغل رو به خاموشی» نوشته علی‌محمد سرمدی در بیست‌وچهارمین دوسالانه جایزه کتاب سال اصفهان به عنوان برگزیده شناخته شده است. مهر زهرا (س) ناشر کتاب است. «مشاغل رو به خاموشی» نشان دادن هنرهای دستی کاشان در ساختن ابزارها در اشکال مختلف است. این کتاب پس از دفتر اول با نام «زبان خاموش» منتشر شده است.

کد خبر 365531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.